נסגר התיק בנוגע לחשד לעדויות שקר של עובדות לטובת שרה נתניהו

הפרלקיטות הודיעה כי היא סוגרת את התיק נגד אפי אזולאי ושתי העובדות במעון רה"מ, שנחשדו כי מסרו תצהירים כוזבים ועדות שקר לטובתה של אשת ראש הממשלה

זמן צפייה: 01:34

הפרלקיטות הודיעה הערב (שלישי) כי היא סוגרת את התיק נגד אפי אזולאי, אב הבית במעון ראש הממשלה, שנחשד כי מסר תצהירים כוזבים ועדות שקר לטובתה של שרה נתניהו. הנושא יועבר לבחינה באפיק המשמעתי, זאת בשל היותו של אזולאי עובד ציבור.

כמו כן, גם התיק שנפתח נגד שתי עובדות המעון, אשר נחקרו בחשד למסירת תצהירים כוזבים במסגרת הליך בבית הדין לעבודה - נסגר. הסיבות בגינן נסגרו התיקים לא נמסרו, זאת "בהתאם לתיקון בסעיף 62 לחוק סדר הדין הפלילי", לשון ההודעה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

העובדת שחשודה בעדות שקר לטובת שרה נתניהו: "פחדתי על מקומי"

עובדות במעון רה"מ חשודות שמסרו עדות שקר לטובת שרה נתניהו

החקירה במעון רה"מ: אב הבית ייחקר בחשד לשיבוש הליכי משפט

שרה נתניהו
שרה נתניהו

כזכור, בסוף חודש מאי האחרון, שתי עובדות במעון ראש הממשלה נחקרו באזהרה בחשד שמסרו עדות שקר לטובת נתניהו במסגרת משפט שירה רבן. רבן הגישה תביעה נגד נתניהו בטענה להתעללות שספגה במהלך עבודתה. הפרקליטות ביקשה לעכב את המשפט בחודש בשל החקירה.

השתיים שימשו כעדות במשפט רבן וטענו שהיא משקרת. מיד לאחר עדות של אחת מהן, היא ניגשה ליועצת המשפטית שלומית ברנע פרגו והתוודתה ששיקרה. היועצת המשפטית העבירה את המידע ליועמ"ש ונפתחה חקירה סמויה.

שירה רבן ובעלה בבית המשפט
שירה רבן ובעלה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

לאחר פרסום הפרשה, נחשפו בחדשות 13 הקלטות של שיחות בין ליאורה בביאני, אחת החשודות, לבין עובדת נוספת במעון רה"מ, סילבי, שתובעת את שרה נתניהו. בשיחה, אמרה בביאני: "אני לא רוצה להגיד לך מה אני עוברת, הוא אמר לך בטח מה אני אומרת באולם ביהמ"ש. מה אני אעשה, אני פחדתי על המקום שלי".

העובדת בתגובה אמרה לה "את צודקת אני גם הייתי עושה אותו דבר. השאלה אם את יכולה להיות חזקה, כי את חזקה". "אני קצת נשברתי ביום חמישי", השיבה בביאן, "אין לך אף אחד שמה". ליאורה המשיכה ואמרה: "היום אין לה כבר ברירה, אין לה כבר ברירה. אם היא כתבה את זה, תהיי העוזרת של העוזרת. אני אומרת לה 'כן גברת אין בעיה אני אהיה העוזרת של העוזרת, אני רק עוזרת'".