נתניהו גינה את ההתקהלויות בי-ם ובבית שמש: "יש להגביר אכיפה"

על אף הנחיות משרד הבריאות שאוסרות הדלקת מדורות השנה לרגל ל"ג בעומר, נרשמו הפרות חריגות והתקהלויות של מאות אנשים בכמה מוקדים אמש. ראש המל"ל: "התנהגות שעלולה להביא להתפרצות התחלואה"

זמן צפייה: 03:52

על אף ההנחיות האוסרות על הדלקת מדורות השנה לרגל חגיגות הל"ג בעומר, הפרות חריגות והתקהלויות של מאות אנשים נרשמו בכמה מוקדים אמש (שני) בשכונת מאה שערים שבירושלים ובבית שמש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את הפרת ההנחיות ואמר כי "יש להגביר את האכיפה לאלתר ולפזר את ההתקהלויות". ראש המל"ל בן שבת אמר בשיחה כי מדובר בהתנהגות שעלולה להביא להתפרצות התחלואה.

כוחות הכיבוי נאלצו להתמודד כאמרו עם כמה מוקדים של מדורות ועם התקהלות מאוד גדולה בשכונה מאה שערים. מאות של אנשים הגיעו למדורה מרכזית בתוך השכונה מה שהקשה על כוחות הכיבוי להגיע לבערה ולכבות אותה. בסופו של דבר הצליחו להשתלט על האירוע.

מדורה המונית במאה שערים
מדורה המונית במאה שערים | צילום: משה ב.ז

כאמור, גם בבית שמש הודלקו עשרות מדורות, ואף פרצו מהומות כאשר כוחות המשטרה והכיבוי הגיעו על מנת לכבות את האש ולפזר את הנוכחים. במהומות בבית שמש הותקף כתב חדשות 13 שדיווח מהמקום.

ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך מסרה בתגובה: "בבית שמש יש 140 אלף תושבים המקפידים על ההנחיות ונהנים משש משאיות שמחה ומ-24 מרפסות מנגנות. לקחת מיעוט שולי של פורעי חוק ולהכליל ממנו על העיר זה חוכמה קטנה ועוול לעיר שלמה. אני מגבה את המשטרה באכיפת החוק".

יוסי אלי מותקף בבית שמש
יוסי אלי מותקף בבית שמש | צילום: חדשות 13

בצל הקורונה, גם ההילולה המסורתית במירון צומצמה מחשש לעומס מבקרים. כ-150 בני אדם שקיבלו אישור מראש חגגו את החג בציון קבר רבי שמעון בר יוחאי, בשלושה סבבים, כשבכל סבב לקחו חלק 50 משתתפים בלבד בעודם עוטים מסכה. בכל שנה מגיעים לאזור כ-400 אלף בני אדם, אולם השנה, כאמור, בשל משבר הקורונה - הכניסה נאסרה.