כתובות נאצה רוססו על בתים של מוחים נגד נתניהו: "בוגדים"

הכתובות רוססו על קירות בתים בנס ציונה שבהם מתגוררים מפגינים מ"הדגלים השחורים". על אחד המבנים נכתב: "כאן גר סמאלן בוגד" • תיעוד ההכנות שקדמו למעשה: "הכול מצולם, אז נלך רעולים"

זמן צפייה: 02:21

עשרות כתובות נאצה רוססו הלילה (שני) על קירות בתים בנס ציונה שבהם מתגוררים מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנועת "הדגלים השחורים". בין הכתובות: "כאן גר סמאלן בוגד". המעשים הללו מגיעים בהמשך לקמפיין "שמאלנים בוגדים" שמובילים כמה פעילי ימין. המשטרה פתחה בחקירה.

תוכנית המבצע החלה כבר לפני חודש, ולידי חדשות 13 הגיעו ההתכתבויות בהן תוכננו המעשים. "נעשה את זה באמצע הלילה, בלי אנשים ברחוב", נכתב. בהודעות אחרות נכתב: "למי יש ספריי צבע?", ו"שמאל זאת מחלה בלי תרופה". חבר נוסף הזהיר: "הכול מצולם, אז נלך רעולים", ובהודעה אחרת: "נעליים שאתה לא לובש ביום-יום".

נשיא המדינה ראובן ריבלין שוחח עם ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר בעקבות האירועים: "המונח ׳בוגדים׳ הופך את הבטן כשהוא נאמר מימין ומשמאל ולצערי בימים אלה הוא נאמר מכל עבר. לתלות על בתיהם של אנשים שלטים המסמנים את הגרים בהם כבוגדים, זהו צעד נורא ואיום ואסור לנו לשתוק מולו", אמר הנשיא.

כתובת נאצה שרוססה על בית בנס ציונה
כתובת נאצה שרוססה על בית בנס ציונה | צילום: הדגלים השחורים

גם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, גינה את האירועים: "סימון בתים של מוחים הוא אירוע חמור מאוד וחציית קו אדום. המשטרה חייבת למצוא את המאיימים ולמצות איתם את הדין. רק אתמול יצאתי אל קבוצת מפגינים, והבטחתי להם שאני מתכוון להמשיך לעמוד לצד זכות ההפגנה והמפגינים גם כשזה לא נוח לי, וכך יהיה".

מתנועת "הדגלים השחורים" נמסר: "בחודשים האחרונים היו מעל ל-400 מקרי תקיפה של פורעים שהנאשם הסית ושיסה נגד מפגינים. ריכוז גבוה במיוחד היה במקומות בהם מתקיים קמפיין השנאה האנטי-ציוני הזה. דם של המפגינים שנשפך ברחובות מרוח גם על ידיהם של השותפים הפוליטיים ואנשי הפרקליטות שמכשירים את הנבלה, לא פחות מידיו של הנאשם".

כתובת נאצה שרוססה על בית בנס ציונה
כתובת נאצה שרוססה על בית בנס ציונה | צילום: הדגלים השחורים