בנו של לוחם הימ"מ לבנט בניחום האבלים: "אתה אשם כמו המחבל"

ראש הממשלה הקדים את ביקורו הבוקר בבית משפחתו של רנ"ג נעם רז שנהרג בפעילות בג'נין בשל ההפגנות נגדו. בביקור שמע בנט דברים קשים מבנו של נעם ז"ל: "לא מגיע לך להיות בבית שאבא שלי חי בו". האלמנה: "הדברים הוצאו מהקשרם". בנט לאחר שיצא: "זכותם לומר כל דבר, תפקידי הוא להקשיב"

זמן צפייה: 02:00

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע היום (רביעי) ליישוב קידה לביקור אצל משפחת לוחם הימ"מ, רנ"ג נעם רז בן ה-47, שנפצע קשה בפעילות באזור ג'נין בשישי האחרון, ומת מפצעיו בבית החולים רמב"ם שבחיפה. הוא הקדים את הגעתו לבית המשפחה בשל הקריאות לקיים הפגנות בשל הגעתו.

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2205180958' autoplay='0' credit='מחאת הקו האדום ' desc='מפגינים בביקורו של בנט בקידה אצל משפחת לוחם הימ"מ שנהרג ' poster='' kid='1_a93fjnf3' duration='17']

בארי, בנו הבכור של נעם ז"ל, ביקר בחריפות את בנט: "איך אתה מסתכל על עצמך במראה? אני מאשים אותך כמו שאני מאשים את המחבל. הרסת את ההזדמנות שלך. רוצים לראות מישהו שאנחנו מאמינים בו. לא מגיע לך להיות בבית שאבא שלי חי בו. מקווה שאתה מקשיב ולא רק מהנהן". בנט הגיב מאוחר יותר לדברים שהטיח בו בנו של לוחם הימ"מ, בציוץ לטוויטר: "זכותם לומר כל דבר, תפקידי הוא להקשיב".

אחד מבני המשפחה פנה לבנט ושאל אותו אם הוא רוצה כוס מים. בנו של הלוחם שנהרג אמר: "אל תבטיח. כלום על פי ניסיון העבר ממילא לא מתקיים. די עם בלבולי השכל. תתחיל במעשים".

במסגרת ביקור ראש הממשלה בבית המשפחה, אפרת רז, אשתו של לוחם הימ"מ שנהרג, אמרה: "נעם הסתכל לאנשים בעניים היפות שלו, בפשטות, בלי חיצוניות. נעם היה בן אדם נקי, ולכן כל עם ישראל מחובר לנשמה של נעם. אנחנו מרגישים שהימים האלו הם עת רצון, המוות של נעם הצליח לחבר ולחזק את עם ישראל, מגיעים לנחם אותנו מכל קצוות הארץ והעולם".

מפגינים בביקורו של בנט בקידה אצל משפחת לוחם הימ''מ שנהרג
מפגינים בביקורו של בנט בקידה אצל משפחת לוחם הימ''מ שנהרג | צילום: מחאת הקו האדום

עוד אמרה, כי "נעם היה מאה אחוז ויתור עצמי, כל המסביב זה תירוצים - 'אתה יכול לעשות הכל, תזכור מי אנחנו, עם ישראל, ותזכור למה אתה בתפקיד שלך - מה המשימה שלך'. אתה צריך לרומם את עם ישראל - בהתיישבות, בביטחון, במדיניות. יש לך הזדמנות לשנות, תהיה נאמן למהות שלשמה נבחרת. תזכור תמיד מי אתה, לשם מה נשלחת - השליחות שלך להרים את רוח העם - תן עז לעמך".

בנט קידה לוחם ימ''מ נעם רז ג'נין
בנט מגיע לביקור תנחומים בבית משפחת לוחם הימ''מ שנהרג

בתוך כך, תושבי שילה וגוש שילה יחד עם פעילי ימין מתנועת "מחאת הקו האדום" ו"פתאום קם עם", הגיעו הבוקר ליישוב קידה כדי להפגין נגד ראש הממשלה, ודרשו ממנו להתפטר מתפקידו. לדבריהם, "ההתיישבות איננה מוצר שאפשר להשתמש ולזרוק".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2205181002' autoplay='0' credit='מחאת הקו האדום ' desc='מפגינים בביקורו של בנט בקידה אצל משפחת לוחם הימ"מ שנהרג ' poster='' kid='1_5mqmc0y0' duration='16']

ראש מטה מחאת הקו האדום יואל שילה, שהיה בין המפגינים, אמר כי "ראש הממשלה ממשיך הבוקר להתחנף לתושבי יהודה ושומרון כחלק מהתנעת מסע הבחירות הכושל שלו. גם בנט מבין שהוא בסוף דרכו הפוליטית, וכדאי שיניח את המפתחות כבר עכשיו, לפני שיגרמו נזקים נוספים למדינה. בנט מכר את המדינה למועצת השורא של מנסור עבאס".

מפגינים בביקורו של בנט בקידה אצל משפחת לוחם הימ''מ שנהרג
מפגינים בביקורו של בנט בקידה אצל משפחת לוחם הימ''מ שנהרג | צילום: מחאת הקו האדום

בשני האחרון, אסתר רוזנברג, אימו של נעם, שיחזרה את הרגע הנורא שבו בישרו לה על מותו של בנה: "זה פירק אותי מבפנים". בנוסף, סיפרה כי הייתה האחרונה לראותו לפני שיצא למבצע, ונזכרה איך ביקשה ממנו שישמור על עצמו: "הוא ענה לי שלא אדאג, שיהיה בסדר".

נעם רז, לוחם הימ''מ שנהרג בג'נין
נעם רז, לוחם הימ''מ שנהרג בג'נין

כזכור, לוחם הימ"מ נפצע כשנורה בגבו על ידי חמושים פלסטיניים במהלך פעילות מעצר בג'נין. הוא הותיר אחריו אישה ושישה ילדים, המתגוררים ביישוב קידה בבנימין. בצה"ל הדגישו כי לפעילות לא היה קשר למות העיתונאית שירין אבו עאקלה.

מפגינים בביקורו של בנט בקידה אצל משפחת לוחם הימ''מ שנהרג
מפגינים בביקורו של בנט בקידה אצל משפחת לוחם הימ''מ שנהרג | צילום: מחאת הקו האדום

נעם רז התגייס לימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פרמדיק, פורץ וצלף. הוא השתתף במאות מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים. בהודעת השב"כ נכתב עליו כי היה "לוחם אמיץ, מקצועי וצנוע".

אסתר רוזנברג, אימו של לוחם הימ''מ נעם רז ז''ל
אסתר רוזנברג, אימו של לוחם הימ''מ נעם רז ז''ל