יו"ר נעמ"ת לנתניהו וגנץ: "מצב חירום - עוד רצח של אישה"

חגית פאר, העומדת בראש הארגון, שיגרה מכתב לראשי שתי המפלגות הגדולות בעקבות רצח מיכל סלה על ידי בן זוגה: "לא רק האיומים מצידה של איראן הם הסכנה המיידית שלנו"

זמן צפייה: 02:24

יו"ר נעמ"ת, חגית פאר, פנתה היום (שבת) לראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ במכתב ובו דרשה לעצור את השיתוק במערכת הציבורית ולטפל במצבי החירום הקיימים במדינה. "לא רק האיומים מצידה של איראן הם הסכנה המיידית שלנו, אלא התפוררות מערכת הרווחה, אכיפת החוק, היעדר תוכניות משאבים לטיפול אמיתי ולמניעת אלימות במשפחה, באי-יישום תכניות קיימות", כתבה.

במכתבה התייחסה פאר לרצח מיכל סלה אתמול על ידי בעלה, וכתבה: "עוד רצח של אישה, בעוד שנה רווית אלימות כלפי נשים ובגלל, ועולם כמנהגו נוהג".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

עובדת סוציאלית, אם לתינוקת: מיכל סלה נרצחה על ידי בעלה

אחות הנרצחת במוצא: "הרוצח אמר שסבל התוקף גדול מסבל הקורבן"

הרצח בהרי י-ם: "הגבר הגיע לדלת עם תינוקת – וביקש שאקח אותה"

מיכל סלה, הנרצחת מיישוב מוצא
מיכל סלה, הנרצחת מהיישוב בית זית | צילום: באדיבות המשפחה

כמו כן, התייחסה לעת האחרונה, שבה התקיימו שתי מערכות בחירות, ודרשה ששני ראשי המפלגות יפעלו. "שתי מערכות בחירות שהיינו שקועים בהן בשנה האחרונה גורמות לשיתוק מערכות. אני קוראת לכם נכבדי, אל תתנו יד לעוד מערכת בחירות", והוסיפה: "אזרחי המדינה זועקים לממשלה מתפקדת שתפשיל שרוולים ותתחיל לפעול למענם".

עוד דרשה פאר "ליישם לאלתר את דוחות הוועדה הבין-משרדית שעמלה על תכניות לטיפול ומניעת אלימות במשפחה".

מיכל סלה, הנרצחת מיישוב מוצא
מיכל סלה, הנרצחת מיישוב מוצא | צילום: באדיבות המשפחה

כזכור, אתמול נרצחה מיכל סלה, עובדת סוציאלית בת 32 מבית זית, על ידי בעלה בישוב מוצא. על פי החשד הבעל, ששמו עדיין אסור בפרסום, דקר אותה למוות ואז ניסה להתאבד בעצמו, כל זאת ככל הנראה לעיני בתם התינוקת בת השמונה חודשים.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי מסיבה לא ברורה, הבעל דקר את מיכל למוות בדירתם המשותפת, לאחר מכן דקר את עצמו מספר רב של פעמים. לאחר מכן הרים את התינוקת, לקח אותה לשכנים – והתמוטט. הוא פונה לבית החולים במצב קשה. עוד נמסר, כי לא היו דיווחים לרשויות הרווחה על תלונות קודמות.

"שמעתי מלא רעש", סיפרה אחת השכנות, "אף פעם לא שמעתי רעש כזה. עליתי למעלה לקומה השנייה הסתכלתי מתוך החלון הקטן שבדלת רק לראות מה קורה וראיתי שיש מישהו על הרצפה ושמד"א נמצאים שם. פתחתי את הדלת, ויצאתי כדי להסתכל לראות מה קורה, ביקשתי ממד"א שיגידו לי ואמרו לי 'תיכנסי פנימה'"