נעמה יששכר מודה לציבור: "ידעתי בלב שאני לא לבד"

הצעירה ששוחררה לפני כשבועיים מהכלא הרוסי, פנתה בפייסבוק לפעילים ולתורמים למאבק להחזרתה לארץ: "אני בת מזל שיש לי אנשים ששמרו עליי בזמן שלא הייתה לי את היכולת לעשות זאת בעצמי"

זמן צפייה: 02:34

נעמה יששכר, הצעירה ששוחררה מהכלא הרוסי לפני כשבועיים, פרסמה היום (ראשון) פוסט בפייסבוק שבו הודתה באריכות לפעילים ולתורמים למאבק לשחרורה: " נתתם לי המון נחת בתוך הכאוס, כי ידעתי בלב שלי שאני לא נלחמת לבד", כתבה. "אני מתרגשת כל כך להיות בארץ, וכמות החיבוקים והתמיכה שאני מקבלת מחממים לי את הלב".

"כל זה לא היה קורה בלעדיכם, אני ברת מזל שיש לי מעגל של אנשים שככה שמרו עלי בזמן שלא היה לי את היכולת לעשות זאת בעצמי – אתם החזרתם אותי הביתה", הוסיפה. "אני אוהבת אתכם, תודה".

לעוד כתבות בנושא:

"עדיין מעכלת": היום הראשון של נעמה יששכר בביתה

אחותה של נעמה יששכר: "היא עדיין מעכלת – מוזר לה להיות בבית"

רה"מ: "לפרשת נעמה יששכר היה פוטנציאל לפגוע ביחסים עם רוסיה"

בסוף השבוע הודיעו עורכי דינה של יששכר כי למרות החנינה שקיבלה, בכוונתה לערער לבית הדין האירופי לזכויות אדם על הרשעתה, ולטהר את שמה. זאת, כשבוע לאחר ששוחררה מהכלא הרוסי אחרי עשרה חודשי מאסר, בשל חנינה שהעניק לה הנשיא פוטין.

"מדובר בהחלטות לא חוקיות ולא צודקות שהובילו להרשעתה של חפה מפשע", מסרו עורכי דינה ואדים קלובגנט ואלכסיי דוברינין. "ההגנה תגיש תלונתה לבית הדין האירופי לזכויות האדם על ההפרות הרבות והגסות של זכויותיה של נעמה במהלך התביעה הפלילית הבלתי מוצדקת נגדה. העובדה שמתן החנינה לנעמה שחרר אותה מעונשה, אין זה אומר שזכויותיה לא הופרו".

נעמה יששכר בדרך הביתה- לישראל
נעמה יששכר בדרך הביתה | צילום: חדשות 13

לאחר שחזרו לארץ במטוסו, הסביר ראש הממשלה נתניהו מדוע התערב באופן חריג בפרשה, ואמר כי היה לה פוטנציאל לפגוע ביחסים האסטרטגיים עם רוסיה. "טיפחנו את היחסים עם רוסיה בין השאר כדי למנוע התנגשות צבאית בסוריה", אמר נתניהו. "הנושא של נעמה יששכר, אם לא היה נפתר, היה עלול להעיב על כל מערכת היחסים ולפגוע באינטרסים של ישראל".

בסביבת ראש הממשלה הוסיפו כי מעורבותו של נתניהו ויועציו בפרשה נבעה מכך שבניגוד למקרים אחרים של ישראלים שעצורים בחו"ל, במקרה הזה הייתה למדינה אחריות על גורלה של הצעירה בגלל נושאים אחרים שקשורים ליחסי ישראל-רוסיה ובראשם הסגרת ההאקר הרוסי בורקוב לארצות הברית.