פרופ' רביד: "מיעוט במגזר החרדי פוגע בציבור - דיברתי מכאב"

לאחר התבטאותו הבוטה, המנהל המתפטר של בית החולים מעייני הישועה טען כי דבריו הוצאו מהקשרם ושהתייחס לקבוצה קטנה. "רוב החרדים מנסים להתנהג הכי טוב שהם יכולים, למרות התנאים"

זמן צפייה: 05:00

המנהל המתפטר של בית החולים מעייני הישועה שבבני ברק, פרופסור מוטי רביד, התייחס הערב (חמישי) בריאיון בחדשות 13 לדבריו הבוטים שאמר מוקדם יותר היום נגד הציבור החרדי. לטענתו, הדברים שאמר הבוקר "הוצאו מהקשרם - עשו אותי משמיץ של הציבור החרדי. כשההודעה לא נעימה הכי קל להרוג את השליח. דיברתי מתוך כאב".

"מתחילת המגפה אני מתמודד עם חולי קשה ותמותה רבה של צעירים ושל זקנים, שאני מרגיש כל הזמן שאם הם היו שומרים על ההנחיות הפשוטות זה לא היה קורה להם", אמר פרופסור רביד. "דיברתי בעיקר מתוך כאב ותסכול, שאנחנו רואים אנשים צעירים מתים ואנחנו יודעים שהם לא היו צריכים למות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ לחרדים: אין חילול ה' גדול מזה שבגלל שמחת תורה נאבד חיים

הסקר הסרולוגי מטעה? באוג' וספ' נמצאו נוגדנים אצל יותר מ-10%

ראש השב"כ על הפרת ההנחיות: "מצר על האירוע ולוקח אחריות מלאה"

פרופסור מוטי רביד
פרופסור מוטי רביד | צילום: חדשות 13

"זה מעציב, זה מכעיס וזה מתסכל. רוב הציבור החרדי מנסה להתנהג הכי טוב שהוא יכול, למרות התנאים הקשים של צפיפות", המשיך. יש מיעוט קטן שלא נשמע לרבנים, שמשתולל ומתנהג ללא משמעת ומדביק אחרים - מיעוט שמחתים את הציבור החרדי כולו. סייגתי במפורש שהציבור החרדי מתאמץ לשמור על ההנחיות ולהישמר".

מנהל בית החולים המתפטר מתח ביקורת על פעולות הממשלה בתחילת התפרצות המגפה ואמר כי "הממשלה הייתה צריכה לגשת אחרת לציבור החרדי בהסברה יותר מכוונת ומתוחכמת. כשהתחילו עם זה היה כבר מאוחר. היום חוץ מאכיפה אין הרבה מה לעשות".

מוקדם יותר היום הודיע פרופסור רביד על התפטרותו, לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות אמירות חריפות שהצהיר על המגזר החרדי, בריאיון ברשת ב' הבוקר. בין היתר, אמר רביד כי החרדים "התחנכו לקבל הכול מבלי לתת כלום", וכי מדובר ב"קהל שלם שפורק עול והורג אנשים". כאמור, רבים מתחו ביקורת על ההתבטאויות הללו, בין היתר סגן השר אורי מקלב (יהדות התורה), שכינה את רביד "אדם רווי שנאה וצביעות".