מכירת בית"ר ירדה מהפרק: במשטרה מתפנים לקידום תיק המרמה של חוגג

המשטרה תפסה 130 מיליון שקלים במזומן, בנכסים ובניירות ערך, מתוכם 30 מיליון שייכים ישירות לחוגג. בעלי בית"ר ירושלים התייחס לקריסת העסקה מול ברק אברמוב, והסביר את אירועי השנה האחרונה, ההתמודדויות מול המשטרה והקהל - והקשיים בהעברת הקבוצה. "גם גדול אוהדי בית"ר, אחרי מה שעברתי והמיליונים שהשקעתי, לא היה נשאר"

זמן צפייה: 04:56

לאחר קריסת העסקה עם ברק אברמוב, בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג כינס הערב (שלישי) ואמר כי כי "בית"ר לא שייכת למשטרה - בשל הניסיון של המשטרה לפגוע בי היא פוגעת בבית"ר". חוגג הוסיף: "אני ומשפחתי רוצים שקט, לא רוצה יותר בית"ר". אם לא יוצג תקציב למועדון עד מחר ב-12:00 - הקבוצה תרד לליגה א'.

אחרי שסאגת מכירת הקבוצה ירדה מהפרק, ביאח"ה מתפנים לקידום התיק המרמה הכלכלי של חוגג. נכון לעכשיו המשטרה תפסה 130 מיליון שקלים במזומן, בנכסים ובניירות ערך. 30 מיליון שייכים ישירות לחוגג ועוד 100 מיליון נתפסו משותפיו של חוגג לפרשה. במשטרה לא מתכוונים לשחרר הנכסים הללו עד תום המשפט וההכרעה הסופית בתיק.

גורם במשטרה אמר הערב לחדשות 13: "אי אפשר לנתק בין העסקים של חוגג ובית"ר ירושלים, הוא זורה חול בעייני הציבור וחבל. משטרת ישראל לא תזוז במילימטר ממה שהוצב לחוגג לאברמוב וליונגר כתנאי לכל עסקה".

משה חוגג
משה חוגג | צילום: פלאש 90

"קראתי לכם לא כדי לעשות סיכומים, אלא כדי להסביר באיזה מצב המועדון נמצא", אמר חוגג בפתח דבריו, "כי לצערי יש תחושה קשה של פער בין כמות האנשים שאומרים שאכפת להם מהמועדון הזה - לבין מה שקורה בפועל. לא זה מה שרציתי שיהיה כשרכשתי את בית"ר. רכשתי אותה כי הייתי משוכנע שאמשיך עשרות שנים ואעביר אותה לבן שלי. זו הייתה כוונתי".

"הפיצוץ הראשון שלי עם הקהל היה סביב רכישת עלי מוחמד", הסביר חוגג, "יכול להיות שזה היה תחילת הסוף, כי חלק מהקהל התנהג בצורה בעייתית, ושם נוצר מרחק ביני לבין החלק הזה בקהל. אבל הפיצוץ המאסיבי הגיע סביב הבאת שותף מוסלמי. זו היתה טובת המועדון, להתנער מהתדמית הגזענית, הקהל היה חצוי - והמהלך נפל. אקורד הסיום היה סביב החתמה נוספת של שחקן מוסלמי - שגררה קללות נוראיות כלפי הוריי, אשתי ובתי, שהיתה ילדה בת 4 - ולכן החלטתי שדי".

משה חוגג
משה חוגג | צילום: חדשות 13

"גם גדול אוהדי בית"ר, אחרי מה שעברתי והמיליונים שהשקעתי, לא היה נשאר", טען חוגג, "עד המעצר שלי לא היו חובות, הכל שולם כמו שעון שוויצרי. הכל שולם תמיד. החלטתי למכור ומיניתי את יונגר, וזזתי החוצה לחלוטין. יונגר החל במסע להביא רוכש, פנינו לכולם, אוהדי בית"ר, יהודים עשירים בגולה - וקיבלנו תשובה זהה. עוד יומיים אני את דרכי במועדון סיימתי, אבל חשוב שהקהל יבין איפה הטעויות. אנקוב בשמות. עד יום ראשון האחרון דיברתי עם המיליארדר לארי מייזל, וגם סילבן אדמס ועוד רבים וטובים, פעם אחר פעם התשובה היתה 'לא, בגלל התנהגות הקהל'. שום מספר או חובות".

"בינואר היה רוכש שאמר שאשתו לא מוכנה בגלל ההפגנות מול הבית שלי", הוסיף חוגג, "הלכתי לאשתו, יום אחרי זה זרקו רימון לבית של השכנה שלי, שגרירת קרואטיה. רוב הקהל לא כזה, אם הם רוצים עתיד הם צריכים להלחם בהתנהגות המסוכנת הזו. ואני אפילו לא מדבר על האיומים שהועברו למשטרה. עיתונאים משתלחים ולא חושבים על מה עובר על האישה והילדים - רק על הכותרות וההקלקות. כשהייתי ספונסר הייתי מלך, כשנהייתי בעלים אכלתי אותה".

לדברי חוגג, לפני חודש קרה מפנה. "פניתי אל ברק אברמוב, שהוא אוהד בית"ר והשקיע הרבה בבני יהודה, והצגתי לו את המהלך - והוא רצה מאוד. ברק עשה הכל כדי להיות הבעלים של בית"ר, בניגוד לעצות שהוא קיבל מכל יועציו. היו לו כמה תנאים: למצוא בעלים לבני יהודה, אישור משטרה וערבות או הלוואה. התנאים נראו לי הגיוניים ועבדתי הכי קשה כדי שהעסקה תצא לפועל. אני מוותר על זה, על הכל, וגם שותפי".

ברק אברמוב
ברק אברמוב | צילום: פלאש 90

כזכור, הבוקר הודיע איש העסקים ברק אברמוב, שמכר את בני יהודה כדי לרכוש את בית"ר ירושלים מידי חוגג, כי הוא נסוג מהעסקה, ומסר: "ברק אברמוב, שהוא איש עסקים בעל אחריות לעסקיו, עובדיו ובעיקר משפחתו, הכניס את עצמו, באומץ רב, לעסקה מורכבת באופן חסר תקדים, ללא בדיקת נאותות, מתוך הסכמה לקחת על עצמו התחייבויות עתק שיצר המועדון. זאת, כאשר הוא מגובה בהבטחות רבות ושונות מגורמים כאלה ואחרים להירתם ולסייע".

"לאור התרחשויות הימים האחרונים, ובפרט העובדה שגורמים שונים שהבטיחו להירתם ולסייע פשוט התאדו ברגע האמת, לאחר שהתנאים המוקדמים שהוצהרו מהיום הראשון לא התקיימו ולא יתקיימו ולאור התנהלות לא מקובלת מצד צדדים הקשורים לעסקה, החליט ברק, שנשאר לבד במערכה, כי יש גבול ונחצו כל הקווים האדומים האפשריים. משכך, ברק החליט לסיים את המשא ומתן ולרדת מהאפשרות לרכוש את המועדון. ברק מאחל הצלחה רבה לבית"ר ירושלים, שיקרה לליבו ואהובה עליו. הוא מאחל ומייחל להצלחתה ויתרום ויסייע לה בעתיד, באהבה וברוחב לב".