עימותים בין שוטרים לחרדים במודיעין עילית: 20 מתפללים נעצרו

המשטרה הגיעה לפנות בית כנסת שבו רבים התפללו בצפיפות - וללא מסכות. בתיעוד מהאירוע ניתן לראות את המתפללים צועקים לעבר הכוחות "נאצים" ו-"רוצחים". בעימותים הוצתו כמה שטחים פתוחים בעיר

זמן צפייה: 02:39

20 בני אדם נעצרו הלילה (שישי) בעימותים שפרצו בין שוטרים למתפללים חרדים, זאת לאחר שהמשטרה הגיעה לפנות בית כנסת בעיר מודיעין עילית שבו התפללו מאות אנשים בצפיפות - כשהם אינם עוטים מסכות על פניהם.  בסרטונים שהגיעו מהאירוע ניתן לראות את המתפללים קוראים לעבר השוטרים "נאצים" ו"רוצחים", ואומרים להם כי רק ברוסיה ובגרמניה פינו בתי כנסת בצורה כזו.

אחד העצורים הינו נער כבן 15, שלטענת השוטרים הפריע לעבודתם ואף קילל אותם. במהלך העימותים, הנוער המתמודד הצית מספר שטחים פתוחים בעיר. המשטרה סיפרה כי "התושבים שרפו פחים והבעירו שטחים פתוחים שגרמו לשרפות גדולות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בניגוד להנחיות: הרמטכ"ל כוכבי אירח את הוריה של אשתו בסוכות

בכירים בקבינט הקורונה: רה"מ לא מעוניין בהקלות נרחבות בשלב זה

הסובלים מתופעות לוואי מהקורונה תובעים את הביטוח הלאומי

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2010090704' autoplay='0' credit='מחאת החרדים הקיצוניים' desc='' kid='1_ag1xgs8i' duration='27'']

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה עם שלושת מזכירי מועצות גדולי התורה, וביקש מהם לדאוג שהמתפללים ישמרו על ההנחיות. "אני לא רוצה שיקטעו את התפילות", אמר נתניהו, "אני רוצה רצף תפילות, אבל מבקש שתהיו מאוד זהירים. מה שיגיע מכם יישמע יותר".

בשיחה, שבה לקחו חלק גדליהו  בן שמעון ממועצת חכמי התורה, יעקב וצלר ממועצת גדולי התורה של אגו”י, ואברהם רובינשטיין ממועצת גדולי התורה של דגל התורה, אמר ראש הממשלה כי לתחושותיו, "הרבנים ידעו להעביר את המסר יותר טוב ממני. אני מתחנן שתקפידו".

פינוי בית כנסת במודיעין עילית
פינוי בית כנסת במודיעין עילית | צילום: משה בלוי