4 שוטרים נפצעו במהומות במודיעין עילית; 17 נעצרו בירושלים

מאות בני אדם התקהלו סמוך לבית כנסת בהתנחלות ועימותים נרשמו בין הנוכחים לכוחות. המתפרעים הקיפו את הניידות ולטענת המשטרה השליכו חפצים ואבנים. התפרעויות אירעו גם במאה שערים בירושלים

זמן צפייה: 03:54

הפרת ההנחיות במגזר החרדי: שבעה בני אדם נעצרו הלילה (רביעי) בעקבות המהומות שאירעו אמש במודיעין עילית. זאת לאחר שמאות בני אדם התקהלו סמוך לבית כנסת בעיר, ועימותים התפתחו בין הנוכחים לכוחות הביטחון. ארבעה שוטרים נפצעו, בהם שתי שוטרות שפונו לקבלת טיפול רפואי בביה"ח, ונגרם נזק לרכבי משטרה.

מהמשטרה נמסר כי המתפרעים, בהם ילדים, הקיפו את הניידות, התיישבו על הכביש ומנעו מרכבי המשטרה לנוע. בנוסף לטענתם המתפרעים יידו אבנים, השליכו חפצים וירו זיקוקים לעבר הכוחות.

חדשות 13:

אלפים הפגינו במאות מוקדים: גל המחאות ברחבי הארץ נמשך

הממשלה אישרה: מצב החירום שמגביל מחאות לק"מ מהבית יוארך בשבוע

עימותים עם המשטרה במודיעין עילית
עימותים עם המשטרה במודיעין עילית | צילום: חדשות 13

מהומות נרשמו גם בשכונת מאה שערים שבירושלים וכוחות גדולים של יס"מ התפשטו בשכונה, כשקיצוניים יידו לעברם אבנים וברזלים, הציתו פחים וגרמו נזק לרכוש, לרכבים פרטיים וניידות. המשטרה עצרוה 17 חשודים בהפרות הסדר ויידוי אבנים או ברזלים לעבר השוטרים והם הועברו לחקירה. בביתר עילית נעצרו ארבעה מפרדי סדר.

בתוך כך, יום לאחר שהוכתר כמנהיג חסידות פיטסבורג באשדוד לאחר שאביו נפטר מקורונה, שימש הרב כחזן כשאינו עוטה מסכה. עשרות הנוכחים לא שמרו על מרחק אחד מהשני, ורובם לא עטו מסכות כראוי.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-06102345' autoplay='0' credit='יוסי לוי' desc='' kid='1_zqzplop0' duration='292'']

במקביל למהומות אמש בחברה החרדית, אלפי ישראלים הפגינו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במאות מוקדים ברחבי הארץ. מאות בני אדם מחו בתל אביב ואדם אחד נעצר. בשונה מאירועי המחאה בימים הקודמים, המשטרה לא נכנסה למוקדי ההפגנה אלא נערכה סביבם כדי לסכל צעדות בתוך הערים. בתל אביב החלה צעדה והשוטרים ניסו למנוע מהמפגינים לנוע.

בתוך כך, הממשלה אישרה הלילה במשאל טלפוני את המשך הסגר ומצב החירום עד לתאריך 13 באוקטובר. בכך, ההנחיות שאוסרות יציאה מהבית למרחק של יותר מקילומטר ומגבילות את ההפגנות יימשכו שבוע נוסף. כמו כן, אסורה התקהלות של יותר מ-20 איש בשטח פתוח ו-10 בתוך מבנה סגור. חל איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר. מותרת יציאה מהבית כדי לקנות מזון, תרופות ואופטיקה. פעילות ספורטיבית מתאפשרת רק עם המשפחה הגרעינית.