נפרדים ממודי בר-און: "הישראלי שכולנו אהבנו לראות"

אבל בעולם התרבות והספורט הישראלי בעקבות מותו של איש התקשורת הוותיק, שהיה יוצר שהיווה השראה לרבים ומנחה טלוויזיה עם אישיות יחודית. נשיא המדינה ספד לו: "הוא היה לפני הכל ישראלי אוהב עמו וארצו". השחקן והקומיקאי טל פרידמן כתב: "למודי אין תחליף. אין אנשים כמוהו"

זמן צפייה: 12:37

אבל בעולם התרבות והספורט הישראלי בעקות מותו של היוצר ואיש התקשורת מודי בר-און, שהלך לעולמו היום (שני) בגיל 59, לאחר מאבק במחלת הסרטן. בר-און החל את דרכו כסטנדאפיסט, והיה גם יוצר טלוויזיה, תסריטאי ובמאי, אך היה מזוהה יותר מכל עם ערוץ הספורט, שם פיתח ושכלל את דמותו הייחודית כמנחה שלא היה דומה לו.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לבר-און בחשבון הטוויטר שלו: "נפרדים בלב כואב מאיש התקשורת מודי בר און שהלך מאיתנו בטרם עת. דמותו מלאת העומק שתמיד חיפשה לדעת עוד ועוד, ולצד זה חוש ההומור והחדות שאיפיינו אותו כל כך, יחסרו לנו מאד".

"בין עולמות הספורט, ההיסטוריה והתרבות, הוא היה לפני הכל ישראלי אוהב עמו וארצו", הוסיף הרצוג, "הוא חרש את ההיסטוריה ואת הארץ לאורכן ולרוחבן, שיקף לנו כל העת את קווי המתאר שלנו כעם, כחברה וכמדינה, והזכיר לנו שבסוף - הכל אנשים. יהי זכרו ברוך".

גם ראש הממשלה נפתלי בנט הספיד את בר-און בחשבון הטוויטר שלו: "מודי בר-און היה הישראלי שכולנו אהבנו לראות. הילד החייכן מנשר, בן לפועל במפעל המלט וניצולת שואה, שהקפיד להישאר תמיד בגובה העיניים, גם כשטיפס והגיע ללב הקונצנזוס הישראלי".

עוד כתב בנט: "בלי עניבה, חייכן, צנוע, בקיא, אוהב ארצו ועמו. איש תרבות, שדרן ספורט ותסריטאי מוכשר, שגרם לכולנו לצחוק יחד מול החמישיה הקאמרית ולהתלהב יחד ממשדר כדורגל. דמותו הייחודית תחסר בנוף התרבות הישראלית. שולח את תנחומיי העמוקים לבני משפחתו, חבריו והקולגות. יהי זכרו ברוך".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מודי, חבר ותיק, חכם, נדיר ומצחיק. קולך הפך להיות חלק בלתי נפרד מקולו של הספורט הישראלי, מקולה של מדינת ישראל. שולח חיבוקים חמים לכל המשפחה והחברים. תשאר בלבי תמיד. כבר מתגעגע".

מודי בר און
מודי בר און | צילום: יונתן זינדל פלאש 90

שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר: "עצב גדול על לכתו של איש הטלויזיה, התרבות והספורט מודי בר און. במהלך עשרות השנים האחרונות תפקידיו של מודי בכל ערוצי התקשורת והבמות כמגיש, ככותב וכבמאי הגיעו לכל בית בישראל וייזכרו למשך שנים רבות בזכות הצבע הייחודי שלהם. ההגשה האינטלגנטית, המעמיקה והרחבה של מודי בשידורי ערוץ הספורט יחסרו לכולנו ובעיקר לעשרות אלפי הצופים שחיכו לשמוע אותו בכל פעם מחדש. תנחומים למשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך".

ח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ספד גם הוא לבר-און בעמוד הטוויטר שלו: "שדר ספורט ובן אדם, אוהב אדם. יהי זכרו ברוך".

השחקן והקומיקאי טל פרידמן, שחלק עם בר-און אהבה משותפת - קבוצתם האהודה הפועל חיפה - הספיד גם הוא: "מודי היה הקפטן של הדור שלי .הוא היה סוג של אח גדול שיודע לתת פתרון אינטילגנטי לכל שאלה. תמיד היה אומר לך משהו שלא חשבת עליו. שהאיר מקום מפתיע. מעבר לזה שאהדנו אותה קבוצה אהבנו אותה מוזיקה. למודי אין תחליף. אין אנשים כמוהו".

בעמוד הפייסבוק הרשמי של הפועל חיפה נכתב: "קיבלנו בכאב גדול את הבשורה המרה על מותו של מודי בראון ז"ל, איש הטלוויזיה, היוצר ואוהד מושבע של הקבוצה. הבעלים יואב כץ, משפחת הפועל אלמוג חיפה, השחקנים, והצוות שולחים תנחומים למשפחה. המועדון מתכוון לקיים טקס לזכרו של מודי לפני המשחק הביתי הראשון בעונת המשחקים הקרובה. מודי, תמיד תישאר בליבנו!".

מודי בר-און וספי ריבלין
מודי בר-און וספי ריבלין | צילום: משה שי, פלאש 90

בר-און החל את דרכו כסטנדאפיסט, ובתחילת שנות ה-90 הצטרף לצוות הכותבים של תוכנית הטלוויזיה "החמישייה הקאמרית". בנוסף הוא כתב וביים מחזות, ואת דרכו בערוץ הספורט החל בשנת 1994. בר-און הנחה במשך שנים רבות את אולפן ליגת האלופות בערוץ, ובשנים האחרונות הגיש גם את אולפן המשחק המרכזי בליגת העל.

יחד עם ענת זלצר יצר בר-און כמה תוכניות דוקו, ביניהן הסדרות "הכל אנשים", "במדינת היהודים", "כביש 90" ו"שיעור מולדת". בין השנים 2015-2003 שימש בר-און כפרזנטור של בנק דיסקונט, ובנוסף הוא לימד קולנוע במכללה האקדמית ספיר. בר-און הותיר אחריו אישה ושני ילדים. לזכרו, היכל עיריית חיפה יואר השבוע בצבע אדום, כצבעה של הקבוצה אותה אהד. הלווייתו תיערך מחר בשעה 17:30 בבית העלמין "בשביל מנוחה נכונה" בראשון לציון.

בניין עיריית חיפה מואר באדום לזכרו של מודי בר-און
בניין עיריית חיפה מואר באדום לזכרו של מודי בר-און | צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה