הבלגן חוגג: בכירים הגיעו לסיור ההכנה לקראת הילולת מירון - משרד התחבורה לא שלח נציג

כחלק מהלקחים שהופקו לאחר האסון שאירע במסגרת ההילולה בשנה שעברה, נציגי המשטרה, כבאות והצלה ומד"א הגיעו היום יחד עם פרויקטור האירוע צביקי טלסר, לסיור בהר. אלא שהם נדהמו לגלות כי משרד התחבורה, שאחראי על מערך ההיסעים לאירוע, לא שלח נציג בגלל חול המועד. משרד התחבורה טוענים: "לא הוזמנו"

אתר מירון לפני 5 שנים
תיעוד מהצטופפות באתר מירון ב-2015 | צילום: רמי שמש

כחלק מהלקחים הראשונים מהאסון בשנה שעברה בו קיפחו את חייהם 45 אנשים, הוחלט על ביצוע סיור מקדים של כל הגופים הרלוונטיים להפקת האירוע. לסיור שנערך היום (שלישי) הגיעו בין היתר מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, יחד עם כל הצמרת המשטרתית, נציגי כבאות והצלה, מד"א וגם הפרויקטור לאירוע שמונה על ידי ראש ממשלה, צביקי טסלר.

אלא במהלך המפגש נדהמו הנוכחים לגלות כי נציג משרד התחבורה לא הגיע. הגורמים ביקשו לעשות בדיקה ולגלות מדוע הוא מתעכב. לבסוף, התברר כי לא מדובר באיחור, אלא כי נציג המשרד לא מגיע "בגלל חול המועד", לדבריהם.

יש לציין כי משרד התחבורה נחשב לגוף חשוב מאוד בהילולה במירון, שאחראי על מערך ההסעות של עשרות האלפים במירון, והיעדר נציג יחייב סיור נוסף של כל הגורמים לצורך תיאום. "פשוט הזוי שאחרי אסון זאת התשובה שקיבלנו על ההיעדרות שלו", אמר גורם המעורה בפרטים.

ממשרד התחבורה נמסר כי: "המשרד לא הוזמן לסיור היום. בכירי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ישתתפו כמתוכנן באישור התכניות בדיון של ראש אגף התנועה במשטרה שתוכנן למחר ויתקיים בראשון".