"המסורת חזקה מהכול": הישראלים שלא ויתרו על חגיגות המימונה

המגבלות המחמירות עקב משבר הקורונה לא עצרו משפחות רבות, שלמרות הכול החליטו לציין את החג על פי כל כללי הטקס - ומצאו דרכים יצירתיות במיוחד לשם כך. "בכל מצב ובכל מחיר - תהיה מימונה"

זמן צפייה: 08:25

ההחלטה לחגוג מימונה על פי כל כללי הטקס, למרות שאין בה כמעט משתתפים, לא נדירה אנחנו היום חוגגים מיני מימונה. באופן מפתיע, משפחות רבות החליטו לא לתת לקורונה להכניע מסורת בת מאות שנים – וערכו חגיגת מימונה על פי כל כללי הטקס.

משפחת זנדר מראשון לציון עושה מימונה גדולה בכל שנה. הכנות של ימים ארוכים, כלים מקוריים ממרוקו והרבה שמחה. "זו מסורת שלנו, של אימא ואבא, ואנחנו אוהבים את זה", סיפרה מלי זנדר. גם השנה, למרות המגבלות הנוקשות מלי לא ויתרה – והכינה שולחן מימונה גדוש. "זו מסורת ארוכת שנים ואני הרגשתי שאני חייבת לעשות את זה. זה ממלא אותי", סיפרה. את כל ההתמסרות הזאת למימונה, מלי עושה במקביל למשמרות שלה כאחות אחראית במחלקת נוירוכירורגיה בבית החולים "תל השומר".

מימונה, חג מימונה
שולחן המימונה

"המסורת יותר חזקה מהכול", הסבירה דניאלה מזרחי מרמת אביב. "מהילדות אני זוכרת את עצמי עוזרת לאימא בלילות להכין את העוגיות. "מגיל צעיר, זה מה שאנחנו רגילות", סיפרה גם טל בתה. אצל דניאלה ויהודה מזרחי זאת לא סתם מימונה כל שנה - זה סוג של ליכודיאדה. יהודה הוא יושב ראש סניף הליכוד ברמת אביב, ואין חבר ליכוד שיעז לפספס את החג אצלו.

גם בגן יבנה, המימונה של ליאת היא אחת הידועות והמרשימות והיא החליטה השנה לתת פייט רציני לקורונה. "בכל מצב, בכל מחיר, מימונה תהיה. בכל דרך", הצהירה ליאת וקנין. ליאת, הבת שלה קולין והאח אמיר, לא אפשרו לעיר לשכוח באיזה ערב מדובר. הם עוברים בית אחר בית, רחוב אחר רחוב, מי שלא עשה מימונה, המימונה תבוא אליו.