"קו אדום": תרעומת במשרד מבקר המדינה על מינוי המקורב לאנגלמן

מבקר המדינה החדש נבחר לאחר שדלנות שעשה עבורו עו"ד ביזמן. מיד עם בחירתו - מינה אנגלמן את הפרקליט לתפקיד ראש המטה שלו, דבר שעורר ביקורת, חרף העובדה כי מדובר במשרת אמון. "בלתי נתפס"

זמן צפייה: 01:26

מבקר המדינה החדש, מתניהו אנגלמן, נבחר לתפקיד לאחר שדלנות שעשה עבורו בכנסת עורך הדין עדן ביזמן, לשעבר יועצו הבכיר של נפתלי בנט. ביזמן פנה לפוליטיקאים שונים כדי לקדם את מינויו של אנגלמן, וכדי להביא בסופו של דבר גם לתמיכתו של ראש הממשלה.

מיד לאחר שנבחר - מינה אנגלמן את ביזמן לתפקיד ראש המטה שלו - מהלך שגרם לתרעומת במשרד מבקר המדינה. על אף שמדובר במשרת אמון, והמבקר רשאי למנות את איש אמונו, גורמים במשרד טוענים כי מדובר בחציית גבול: "זו חציית קו אדום. מבקר המדינה שאמון על טוהר המידות ממנה לתפקיד בכיר במשרד, שאמון על טוהר המידות, את מי שדאג למינויו בכנסת. זה בלתי נתפס". גם גורמים משפטיים הביעו בפני חדשות 13 את תמיהתם מהמהלך.

ממשרד מבקר המדינה נמסר בתגובה: "מדובר במשרת אמון שאוישה בהתאם לנוהג ולכללים. עו"ד עדן ביזמן מונה לתפקיד בעקבות עבודה משותפת קודמת עם המבקר, ועל בסיס הישגיו המקצועיים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מתניהו אנגלמן נבחר לתפקיד מבקר המדינה: "חדור שליחות לאומית"

ועדת ההיתרים והחשש מסמוטריץ' במשרדו: אתגרי מבקר המדינה החדש

מועמד הקואליציה למבקר המדינה: רו"ח מתניהו אנגלמן

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן | צילום: ערוץ הכנסת

כזכור, לפני כחודש הוחלט בכנסת כי מבקר המדינה החדש יהיה מועמד הקואליציה, מתניהו אנגלמן, לאחר שנבחר ברוב של 67 קולות בעד, לעומת 48 קולות למועמד האופוזיציה, גיורא רום. חמישה חברי כנסת שלשלו לקלפי פתק לבן. כל ח"כ הצביע מאחורי הפרגוד בהצבעה חשאית. לראשונה זה 30 שנה, לא יכהן בתפקיד שופט בדימוס. מבקר המדינה הנוכחי, יוסף שפירא, יסיים את תפקידו בחודש יולי. "אני מאחל לך שהנגיעות שלך בתחומים הציבוריים יהיו נגיעות של רופא שבא לתקן את כל הליקויים שיש בחברה", בירך אותו יו"ר הכנסת. "אני מאחל לך בהצלחה".

אנגלמן נחשב למקורבו של שר החינוך היוצא, נפתלי בנט. יתרה מזאת, מי שדחף את מינויו למבקר המדינה הוא כאמור יועצו הבכיר ומקורבו של בנט עו״ד ביזמן, שגם קידם את מינויו למנכל המל״ג. ביזמן הציע את הרעיון לפני מספר שבועות לח״כ בצלאל סמוטריץ וזה פעל מול נתניהו ובהמשך מול שאר השותפות הקואליציוניות.

מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה הנכנס עם בנימין נתניהו, ראש הממשלה
מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה הנכנס עם בנימין נתניהו, ראש הממשלה | צילום: החדשות 13

"זהו כבוד גדול עבורי ועבור משפחתי. מוסד המבקר הוא מאבני היסוד של מדינת ישראל", אמר אנגלמן לאחר ההצבעה. "אני נכנס לתפקיד חדור שליחות לאומית. כולי תקווה שאמלא את שליחותי נאמנה באופן הרואה את טובת מדינת ישראל ואזרחיה לנגד עיני".

"כמבקר המדינה אתה תשמש כמן רופא של החברה הישראלית. אתה תיגע בנקודות הכי כואבות בחברה ואני מאחל לך שהנגיעות האלה, כשל רופא, יהיו מועילות ומרפאות שיוכלו לעזור לכולנו להפטר מן המחלות והכאבים בחברה", בירך יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין את המבקר החדש. "אני סמוך ובטוח שעם הרקורד המרשים שלך, אתה תצליח לעשות את התפקיד במצוינות. כמה שזה נשמע קלישאה, הצלחתך הצלחת מדינת ישראל כולה".