מבקר המדינה: "איכוני השב"כ לא נמצאו יעילים מספיק"

מתניהו אנגלמן אמר את הדברים בכנס בינלאומי לציון 50 שנה לנציבות תלונות הציבור. עוד אמר המבקר בהקשר של האיכוניים הסלולריים של חולי קורונה: "רבים נכנסו לבידוד שלא לצורך". על התנהלות ועדת החריגים: "חסרת רגישות"

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בכנס

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אמר היום (רביעי) בכנס הבינלאומי לציון 50 שנה לנציבות תלונות הציבור כי "בימים אלו נושאי איכוני השב"כ ועדת החריגים חזרו לסדר היום בישראל ובעולם נוכח התגלות וריאנט האומיקרון בדרום אפריקה וההגבלות על טיסות ברבות ממדינות העולם".

בנושא איכוני השב"כ אמר אנגלמן כי "איכוני השב"כ לא נמצאו יעילים מספיק. רבים נכנסו לבידוד שלא לצורך. נגיף הקורונה מלווה את העולם כבר שנתיים, משך הזמן אפשר לנו להפיק לקחים. בדוח שפרסמתי לפני כשנה עלו ליקויים בכל הנוגע ליעילות השימוש באיכוני השב"כ. בדוח עלה כי רק כ-3.5% מהאנשים שנמצא שהיו במגע עם חולים, ולפיכך נדרשו להיכנס לבידוד, התבררו בסופו של דבר כחולים".

על ועדת החריגים אמר: "בקרוב נפרסם דוח על תלונות הציבור בגל השלישי והרביעי. טיפלנו בהתנהלות חסרת רגישות. חשוב שוועדת החריגים תפיק לקחים ותיתן מענה מהיר והומניטרי לפונים" וסיפר על כך שבמקרה אחד "בתה היחידה של קשישה בת 83 שנמצאת במצב סיעודי ברוסיה ביקשה לצאת מישראל לסייע לאמה שנמצאת לבדה. למרות פניות רבות לוועדת החריגים היא לא קיבלה מענה".

אנגלמן קרא לחברי ועדת החריגים הנוכחית ואמר "אתם עוסקים ב'דיני נפשות', חשוב להפיק לקחים ולתת מענה מהיר והומניטרי לפונים". כמו כן התייחס אנגלמן לבני הגיל השלישי ואמר כי "הם הנפגעים העיקריים מהקורונה. חשוב שמשרדי הממשלה יגבשו מענים מתאימים".