היערכות שיא להילולה במירון: כבישי הגישה נחסמו

הכבישים המובילים להר נחסמו לתנועה במסגרת ההגבלות להילולה שתחל הערב כחלק מהלקחים שהופקו בעקבות האסון אשתקד שבו נהרגו 45 בני אדם. הממונה על ההכנות להילולה צביקי טסלר התייחס לחשש הכבד מאסון נוסף: "מרוצה מקצב ההכנות למרות שלא יכולנו להספיק הכול"

זמן צפייה: 00:43

נערכים כדי למנוע אסון נוסף: הבוקר (רביעי) חסמה המשטרה את כבישי הגישה להר מירון במסגרת ההיערכות להילולה שתחל הלילה, ערב ל"ג בעומר. כביש 85 נחסם לשני הכיוונים בין צומת חנניה למחלף אליפלט, כביש 89 נחסם לשני הכיוונים בין מחלף אליפלט לצומת חירם וכביש 866 נחסם לשני הכיוונים בין צומת חנניה לצומת מירון. הכבישים יישארו חסומים עד ליום שישי.

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2205180900' autoplay='0' credit='' desc='הכנות להילולה בהר מירון' poster='' kid='1_au0zc8wr' duration='22']

8,000 שוטרים יאבטחו את האירוע במסגרת הפקת הלקחים מהאסון שהתרחש על ההר בשנה שעברה, שבו נהרגו 85 בני אדם. ההגבלה על ההר תהיה עד 16 אלף איש בכל זמן נתון כשכל משתתף יוכל לשהות במקום עד 4 שעות.

המסלולים שיובילו את המתפללים לקבר בהר מירון
המסלולים שיובילו את המתפללים לקבר בהר מירון

הממונה על ההילולה, ניצב בדימוס צביקי טסלר, התייחס אמש בתדרוך לכתבים לאתגרים בהתמודדות מול גורמים קיצוניים שינסו לשבש את האירוע כשברקע מעצרם של ארבעה אתמול שהיו בדרכם להר עם פטישים וקאטרים כדי לפגוע בתשתיות שהוקמו במקום. "מודעים לגורמים קיצוניים שאולי נחשבים מיעוט, אך נדע לתת מענה", אמר טסלר.

טסלר התייחס גם לסוגיית אישורי הבטיחות. ניתנו כבר אישורים וביקורת נוספת תתקיים ביום חמישי. "ההכנו החלו רק לפני שלושה חודשים אבל אני שבע רצון מקצב ההכנות וההתקדמות למרות שלא יכולנו להספיק הכול", הוסיף טסלר.

מתחם ההילולה במירון
מתחם ההילולה במירון

השנה 130 אלף כרטיסים כבר נמכרו לאירוע, והשינוי המרכזי לעומת השנה שעברה, הוא בוויסות מספר החוגגים באתר בו-זמנית. מי שביקש להגיע להילולה נאלץ לרכוש כרטיסים מראש, שהוגדרו לפי שעות.

סגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, אמר לקראת הילולת הרשב"י כי "השנה באים לחגוג ביחד ובשמחה - ולחזור הביתה בשלום. הערב עם ישראל יחגוג את הילולת רבי שמעון בר יוחאי, וכמידי שנה יתאספו גם הפעם עשרות אלפי חוגגים בהר מירון, ציונו של התנא הקדוש. בעקבות האסון הנורא בשנה שעברה, נעשו מאמצים אדירים כדי להגיע מוכנים לאירוע החשוב. עשינו כל שיכולנו כדי שהאירוע הזה יתנהל בבטיחות ובאחריות. אני יודע שלא כולם מרוצים מהמגבלות שמייצר המתווה החדש, הילולת מירון אינה אירוע פוליטי".

הילולת ל''ג בעומר במירון
הילולת ל''ג בעומר במירון

בנוסף, אמר כהנא כי "נעשו מאמצים גדולים כדי שכל הציבורים שמגיעים להר יקבלו יחס שווה, ושכל מי שהיה רגיל לחגוג את ההילולה, יוכל לעשות זאת גם השנה. כל ההגבלות וההנחיות נועדו אך ורק כדי לשמור על בטיחות ובטחון החוגגים ושמחת החג. אני קורא לכל באי ההילולה להגיע בשמחה ובכוונה טובה. אנא השמעו להוראות הסדרנים וכוחות הביטחון. אל תתנו לשמועות, או פרובוקציות להעיב על האווירה וחלילה לייצר אירועים שעלולים לסכן חיי אדם".