יובא לאישור: סיוע בסך חצי מיליון שקל למשפחות הרוגי האסון במירון

שרי האוצר והמשפטים הודיעו כי סיכמו ביניהם על המתווה לסיוע ל-45 משפחות ההרוגים באסון. 500 אלף שקל למשפחה יוענקו כסיוע ראשוני, עד שיסתיימו ההליכים המשפטיים והסכום ינוכה מהפיצוי שייקבע

חיות, אביגדור, משה לוי, האסון במירון

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר המשפטים גדעון סער סיכמו היום (חמישי) על מתווה סיוע למשפחות 45 הרוגי אסון מירון. ההצעה גובשה על ידי מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד ערן דוידי ובשלב הבא המתווה יובא לאישור הממשלה.

כ-500 אלף שקלים יוענקו לכל משפחה כסיוע ראשוני עד שיסתיימו ההליכים המשפטיים. בתום ההליכים, הסכום ינוכה מהפיצוי שייקבע על ידי בית המשפט, על ידי הגורם שייקבע כמפצה.

ליברמן מסר כי "מתווה הסיוע הכלכלי שגיבשנו למשפחות הכרחי וחשוב, זאת בנוסף לקמת ועדת החקירה הממלכתית שמבצעת את עבודתה גם בימים אלה. את הכאב לא ניתן לבטל ואת הקורבנות לצערנו לא ניתן להשיב אך נעשה כל שביכולתנו לתת את המענה המקסימלי למען המשפחות ונפעל בכל אמצעי הזהירות בכדי למנוע את האסון הבא".

שר המשפטים אמר: "האובדן העצום שחוות 45 משפחות בישראל וביהדות התפוצות אינו בר פיצוי. המעט שיכולה לעשות הממשלה היא לדאוג שהמקרה לא יחזור על עצמו ולסייע כלכלית למשפחות שנפגעו. המתווה שהנחנו היום על שולחן הממשלה נותן סיוע מיידי באופן המקל, עד כמה שניתן, על המשפחות".