מינוי שר אחראי והגבלת קהל: ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון הגישה מסקנות ביניים

המלצותיה של הוועדה הוגשו לראש הממשלה ולשרי הדתות וביטחון הפנים. בנט: "אסון כמו זה שגבה את חייהם של 45 אסור שיקרה שוב - החל מהשנה הנוכחית ההילולה במירון תנוהל באופן שונה בתכלית"

זמן צפייה: 01:28

המלצות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון הוגשו היום (שני) לראש הממשלה ולשרי הדתות וביטחון הפנים על ידי יושבת ראש הוועדה, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור. בין היתרף הוחלט להמליץ על מינוי שר בממשלה שיהיה אחראי על האירוע, שיפור התשתיות והסרת מפגעי בטיחות וכן התמודדות עם צפיפות הקהל בשטח במהלך ההילולה.

אנו ממליצים כי הממשלה תמנה את אחד משרי הממשלה לאחראי על האירוע. עוד אנו ממליצים לנקוט צעדים דחופים לשיפור תשתיות והסרת מפגעי בטיחות, וכן על מספר דרכים בהן ניתן להתמודד עם צפיפות הקהל בשטח ההר במהלך ההילולה.

יו''ר ימינה נפתלי בנט בזירת האסון בהר מירון
יו''ר ימינה נפתלי בנט בזירת האסון בהר מירון | צילום: חדשות 13

"אסון נורא כמו שזה שגבה את חייהם של 45 הישראלים שהגיעו להילולה במירון, אסור שיקרה שוב. רשלנות, ניהול כושל, מינויים לא מקצועיים - עולים בחיי אדם", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט, והוסיף: "נלמד לעומק את מסקנות הדו"ח, שנועד להבטיח שהחל מהשנה הנוכחית ההילולה במירון תנוהל באופן שונה בתכלית".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר בתגובה לדו"ח: "אני מודה לחברי הוועדה על הגשת דו"ח הביניים היום, המאפשר להוציא לדרך את ההתארגנות לקראת הילולת מירון הקרובה. אסור לחזור על שגיאות העבר. חובתנו לאפשר חופש פולחן בטוח לכל אזרחי מדינת ישראל. אנו במשרד לביטחון הפנים ובגופים הכפופים לנו נלמד את מסקנות הביניים ונפיק מהן לקחים".