"כל מי שהיה במתחם פרץ בבכי": זעזוע בעקבות האסון במירון

בישראל מתקשים לעכל את האסון במהלך הילולת רשב"י, שגבה את חייהם של 45 בני אדם. נתניהו: "אסון כבד". הנשיא: "עוקב אחר הדיווחים בדאגה רבה". יו"ר זק"א: "לא ראיתי אירוע מזעזע כזה מעולם"

כוחות הצלה, הר מירון
כוחות הצלה בהר מירון בעקבות האסון | צילום: ללא

האסון הקשה במירון הלילה (שישי), שבו נהרגו 45 בני אדם ונפצעו יותר מ-150, התקבל בזעזוע עמוק בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לטרגדיה וכתב: "אסון כבד בהר מירון. כולנו מתפללים לרפואת הנפגעים. אני מבקש לחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום".

הנשיא ראובן ריבלין כתב: "בחרדה גדולה אני עוקב אחר הדיווחים ממירון ומתפלל לרפואת הפצועים. אל נא רפא נא להם".

הרב יצחק יוסף, הרב הראשי לישראל, הוציא הודעה שבה כתב: "המשכיל בעת ההיא יידום, אין זו עת לחיפוש אשמים. אני קורא לציבור הרחב להתפלל ולקרוע שערי שמיים לרפואת הפצועים, לתמוך ולחזק את המשפחות שאיבדו את קרוביהם. ויהי רצון שיבולע המוות לנצח וימחה ה' דמעה מעל כל פנים, אמן".

הילולת ל''ג בעומר במירון
הילולת ל''ג בעומר במירון

מנכ"ל זק"א, ישראל חזי שבקס, עדכן כי "כלל הפצועים פונו מהשטח. ההרוגים נמצאים במקום. הייתי בהרבה אירועים קשים, אך אירוע מזעזע כמו היום לא ראיתי מעולם. כל מי שהיה איתי בשטח פרץ בבכי". יו"ר הארגון ישראל מורגנשטרן הוסיף כי מדובר באסון הגדול ביותר מקום המדינה.

חבר הכנסת עודד פורר: "האסון הכבד במירון קורע את הלב. לבי עם משפחות ההרוגים שעולמן קרס הלילה, אין מילים שיוכלו לנחם. מקווה ומתפלל לשלומם של הפצועים הרבים".

הר מירון, קריסת טריבונה
האסון בהר מירון | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

גם בעולם הביעו צער על האסון. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן כתב: "ליבנו עם עם ישראל. אנו שולחים את תנחומינו למשפחות והחברים שאיבדו את יקיריהם באסון ומאחלים החלמה מהירה לנפגעים".

נציג האיחוד האירופי בישראל עמנואל ז'ופרה: "אנו המומים ועצובים מאוד מהבשורה האיומה על פצועים והרוגים בחגיגת ל"ג בעומר בהר מירון. תנחומינו למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירה לכל הנפגעים".