מחאת הנכים: כביש 4 נחסם למשך שעה

במשטרה קראו הבוקר לנהגים להמנע מהגעה לאזור מחלף מורשה בכביש 4, שנחסם לתנועה למשך כשעה, בשל מאבק הנכים על העלאת הקצבאות

מחאות הנכים ממשיכות: כביש 4 לכיוון דרום נחסם הבוקר (חמישי) לתנועה למשך כשעה מצומת גהה ועד מחלף גבעת שמואל בעקבות מחאות הנכים שמתקיימות במקום. עומסי תנועה כבדים עדיין מורגשים בכל האזור.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

 

מחאת הנכים

מהמשטרה נמסר כי ההפגנה לא קיבלה את אישור המשטרה ומתוכננת להתקיים במשך כשעה. עוד נמסר כי הנהגים מתבקשים להימנע מלהגיע לאזור והתנועה תופנה לכביש מספר 5. בנוסף נמסר כי עדכונים על השינויים בהסדרי התנועה יעודכנו באפליקציית הניווט "ווייז".

בתחילת השבוע חסמו הפגנות הנכים מספר צירים ברחבי הארץ. ביום שני הפגינו הנכים דרומית לבית ינאי - ושיבושים נרשמו באזור הערב למשך כשעה. במטה כינו את המחאה "חסימה גדולה שעוד תיזכר".

מחאת הנכים

יום קודם לכן נחסם כביש 4 נחסם לתנועת כלי רכב לזמן קצר, סמוך לאור עקיבא לכיוון צפון. בשבוע שעבר נעצרו חמישה מפגינים במהלך הפגנת הנכים באשדוד. המוחים התעמתו עם השוטרים, שלטענתם התנהגו בברוטאליות כלפי העצורים. הנכים טענו שבין העצורים היו שני מרותקים לכסא גלגלים שנלקחו לתחנה ללא הכסאות ופגוע נפש.

מאידך, מהמשטרה נמסר כי ההפגנה התנהלה ללא רישיון ושהמפגינים נהגו באלימות כלפי השוטרים, תוך שימוש בחלקי כיסאות הגלגלים, ואף איימו כי יציתו את עצמם. נעמי מורביה ממטה מאבק הנכים טענה כי המשטרה חסמה את הנתיבים והחזיקה את המוחים כשלוש שעות בכביש 4 בניגוד לרצונם. "בירידה לאשדוד הם חסמו את כל הנתיבים ופרסו דוקרנים", אמרה. "לא ייתכן שבמדינה דמוקרטית ייאסר על אזרחים לנוע באופן חופשי בנתיבי תחבורה ציבוריים".

"אנו רואים חשיבות רבה במימוש הזכות להביע מחאה, קיים פער בין הבעת מחאה לניצול ציני של מהות המחאה תוך שימוש באלימות וסיכון חיי אדם", אמרו השבוע במשטרה. "כל ניסיון ופגיעה באנשי החוק, יזכו לתגובה נחושה ומיצוי הדין".