אחרי הסערה - סיבוב פרסה: ראש העיר אום אל-פחם חזר בו מהתפטרותו

לאחר שפורסמה הודעה בפייסבוק שבה נמסרה הודעת ניחומים למשפחות המחהלים מהפיגוע בחדרה, סמיר מחמיד הודיע על התפטרותו. עם זאת, אחרי לחץ מצד גורמים בעירייה, חזר בו מהודעתו

זמן צפייה: 08:44

ראש עיריית אום אל-פחם, סמיר מחמיד, הודיע הערב (חמישי) בריאיון ב"כאן 11" על התפטרותו מהתפקיד, אך לאחר שעתיים חזר בו. תחילה החליט מחמיד להתפטר בעקבות הסערה סביב הפוסט שפורסם בדף הפייסבוק של העירייה מוקדם יותר היום, שבו נכתבה הודעת ניחומים למשפחות המחבלים מהפיגוע בחדרה, שבו נרצחו ארבעה בני אדם.

"מתחילת הדרך השמעתי גינוי נגד הפיגוע שלא משתמע לשתי פנים, כי זו דרכי", אמר מחמיד. "אני מבין את כל אלה שכועסים. כיוון שבמערכת שלי אין ש"ג, אני מקבל את מלוא האחריות, אם צריך להתפטר, אני אתפטר. עד יום ראשון, אני כנראה אודיע על התפטרות.  הייתי צריך להיות מעורה יותר. זו מבחינתי גאולה, אני עוזב את התפקיד בהרבה כאב".

הפוסט שנמחק מעמוד עיריית אום אל פחם
הפוסט שנמחק מעמוד עיריית אום אל פחם

דוברו של ראש העירייה סיפר לחדשות 13: "מחמיד הפתיע את כולנו. ההחלטה נעשתה בלי התייעצות. נפעיל לחץ להחזיר אותו, הוא לא קשור לפוסט". בנוסף, בכיר אחר בעירייה אמר כי "הוא היה ממש עצבני והתפטר. אנחנו לא נקבל את ההחלטה הזו".

מוקדם יותר היום הביעה עיריית אום אל-פחם הביעה תנחומים למשפחות שני המחבלים מהפיגוע בחדרה. "שאלוהים ירחם עליהם", נכתב בפוסט בפייסבוק שעליו היה חתום ראש העיר הערבית. כמה דקות לאחר הפרסום, ההודעה נמחקה.

ראש עיריית אום אל פחם התייחס לפרסום הפוסט בשיחה עם חדשות 13, ואמר: "הייתה טעות של הדוברות והיא תוקנה מייד ברגע שידעתי. זה מאוד הפתיע אותי ולכן ישר כשידעתי, זה הוסר. גיליתי דרך הממונה על המחוז ושיחה שקיבלתי ממנכ"ל משרד הפנים. זה לקח שניות להסיר את זה. זה הזוי ולא מקובל. צריך לעשות בדק בית למה הדבר הזה קרה".