מבקר המדינה על פרשת הסרסור בסוהרות: "נעשה ביקורת להצבת החיילות בשב"ס"

במהלך סיור באוניברסיטת אריאל, התייחס אנגלמן לפרשה ואמר כי "תיאוריהן על הנעשה בכלא גלבוע היו צריכים להדליק נורה אדומה". עוד הוא הוסיף כי יבצע בדיקה של הצבת חיילים בשירות חובה במשטרה, בשב"ס ובמכבי האש

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התייחס היום (חמישי) במהלך סיור באוניברסיטת אריאל להטרדת הסוהרות בכלא גלבוע ואמר כי: "תיאורי החיילות שהוצבו על הנעשה בכלא גלבוע צריכים להדליק נורה אדומה". בהמשך, הוסיף כי בכוונתו לבצע ביקורת בנושא "הצבת חיילים וחיילות בשירות חובה במשטרה, שב"ס ומכבי אש".

עוד אמר המבקר כי בביקורת שקיים במאי 2020 על יישום חוק למניעת הטרדה מינית, עלה כי ישנם 153,000 דיווחים על הטרדה מינית, כאשר רק 29 כתבי אישום הוגשו, בעוד שהטרדה מינית היתה העבירה היחידה או המרכזית שבה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנשיא מתכנן: חנינה מקלה בעבירות צריכת סמים קלים

סוף לפרשה: הפרקליטות לא תערער על עונשו של אריה שיף

האם תחרות מיס יוניברס באילת מביאה כבוד למדינת ישראל?

כלא גלבוע
כלא גלבוע | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני שבוע נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, הגיבה לראשונה לטענות האחרונות בפרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע, וקראה לבחון את המידע החדש שהתגלה בפרשה. זאת, יותר משבוע לאחר שהפרשה התעוררה מחדש בעקבות עדותו של מפקד כלא גלבוע הנוכחי.

כמו כן, לפני כשבועיים העיד מפקד כלא גלבוע, גונדר משנה פרדי בן שטרית, בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת ששת האסירים הביטחוניים. עם זאת, ועדת הבדיקה הודיעה כי לא תבדוק את הנושא: "ועדת הבדיקה מוצאת לנכון להבהיר כי נושא זה, שעניינו חשד להתנהגות פסולה כלפי סוהרות לפני שנים מספר, אינו עניין לבדיקתנו. מה עוד, שנמסר כי עניין זה נחקר בעבר. סומכים אנו על הגורמים המוסמכים כי יתנו דעתם לסוגיה זו שעלתה אתמול".