"העולם שלי התהפך": מתן ויובל נסעו לחופשה - ונהרגו בסיני

בחיפה ובפתח תקווה מתאבלים על מותם של יובל קשת בת ה-24 ומתן לוזון בן ה-25, מדריכים בפנימיית בויאר בירושלים שנהרגו בתאונת הדרכים סמוך לנואיבה. "הם נסעו חבורה מאוד מגובשת ולצערנו הוא לא יחזור אלינו יותר"

זמן צפייה: 04:28

מתן לוזון, בן 25 מפתח תקווה, ויובל קשת, בת 24 מחיפה, נהרגו אתמול בתאונה הקטלנית בסיני, בשעה שעשו את דרכם חזרה הביתה אחרי טיול עם חמישה חברים נוספים, כולם מדריכים בפנימיית בויאר בירושלים. סמדר, אחותו של מתן, אמרה הבוקר (שישי) לחדשות 13: "אנחנו לא יודעים איך אנחנו הולכים להתמודד עם החוסר שלו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207291125' autoplay='0' credit='' desc='סמדר, אחותו של מתן: "לא יודעים איך אנחנו הולכים להתמודד עם החוסר שלו"' poster='' kid='1_ay1cjgv7' duration='']

"אנחנו מחבקים מפה את המשפחות של שאר הפצועים", הוסיפה סמדר, "אנחנו מודים על זה שהם נשארו בחיים ואנחנו שולחים חיבוק גדול למשפחה של יובל, אנחנו כואבים ביחד ואנחנו רוצים לומר תודה למשרד החוץ שעשה הכל כדי שזה יקרה כמה שיותר מהר".

"לפני התאונה הוא התכתב עם ההורים שלי", סיפרה, "ואמר שהוא נהנה ושטוב לו ושהוא שמח, ושבאמת זו הייתה הפסקה אחרי שכל השנה הוא גם לומד וגם מדריך. הם נסעו חבורה מאוד מגובשת ולצערנו הוא לא יחזור אלינו יותר".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207291134' autoplay='0' credit='' desc='נעמה, אחותו של מתן: "אין מישהו שהוא נגע בו ולא אהב אותו"' poster='' kid='1_n6x967o0' duration='']

"ילד אהוב, כולם אהבו אותו", אמרה נעמה, אחותו של מתן, "אין מישהו שהוא נגע בו ולא אהב אותו. הוא אהוב ומוערך בחברים ובהורים, וההורים של הילדים שהוא מדריך כל הזמן מתקשרים. אבידה גדולה מאוד. צעיר מאוד, הוא בן 26, לא היינו בחתונה שלו. היה לו לב ענק, וחיוך שמאיר כל מקום שהוא הולך. זה אסון גדול, אני מנסה לאסוף את עצמי ואני נשברת שוב".

"אני פשוט לא יודעת איך להתמודד עם זה", הוסיפה, "לפרקים אני מרגישה שהכל יהיה בסדר ולפרקים אני קולטת שהעולם שלי התהפך. יש לי שני בנים, יש לי ילד בן 9 שמבין הכל וזה מאוד קשה. הוא סיפר לי אתמול מה הדבר האחרון שהוא אמר לו. אחי היה אצלי בארוחת שישי לפני שבועיים, והבן שלי אמר לי 'איזה מזל שאמרתי לו שאני אוהב אותו אבל חבל שזה היה מזמן'".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207291025' autoplay='0' credit='' desc='אמו של מתן: "היה לו חיוך נצחי"' poster='' kid='1_tqw6f3h1' duration='']

אמו של מתן סיפרה הבוקר לחדשות 13: "מתן עם החיוך הנצחי שלו, עם הנתינה שלו לכל דבר, הטוטאליות שלו. כל מה שהיינו מבקשים ממנו, זה מתן. המנהלת של בויאר יודעת שאם רוצים שמשהו ילך עד הסוף - פונים למתן".

עמוס, אביו של מתן, סיפר הבוקר לחדשות 13: "הלך לי המלאך שלי, בן הזקונים שלי, שעשה תמיד טוב לאנשים. הא למד בבויאר מכיתה ז' עד יב', למד גם באוניבסיטיה העברית, היה סטודנט למשפטים בשנה השנייה ללימודי התואר שלו, היה גם שופט כדורגל. בחור צעיר שאהב לעזור לזולת, הכל עשה למען אנשים ובסוף תראו מה קרה לו, אלוהים ישמור זה לא ייאמן".

"הנכד שלי הדליק טלויזיה, פתאום שמעתי תאונה קטלנית בסיני", הוסיף האב, "שני פצועים אנוש וחמישה פצועים בינוני ו-7 אנשים היו, ואני ידעתי, הוא אמר לי שהיו 7 אנשים. הם סיימו את הטיול, זה היה בדרך חזרה הביתה. הרגשתי שזה הוא אבל אמרתי אם זה קרה לפחות שיהיה פצוע, אבל לא, הרע מכל קרה, חרב עליי עולמי".

מתן לוזון שנהרג בתאונה בסיני
מתן לוזון שנהרג בתאונה בסיני | צילום: מתוך פייסבוק

אמיר, אחיה של יובל, סיפר הבוקר לחדשות 13: "תנחומים למשפחתו של מתן שהדריך עם יובל בפנימיה, ואיחולי החלמה מהירה לכל הפצועים. לא נותר ביום כזה חוץ מלזכור את יובל ולזכור שלפחות יצאנו עם שתי משפחות שכולות ולא שבעה. עם כל הצער, במידה מסוימת יצאנו בנס, עם כמה שזה כואב להגיד את זה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207291143' autoplay='0' credit='' desc='אמה של יובל: "אהבה אינסופית לכל מה שהיא עשתה"' poster='' kid='1_hpcsxdhy' duration='']

סיגלית, אמה של יובל, אמרה: "החבר'ה האלה שמדריכים בפנימיות - הם עושים עבודת קודש. זו עבודה שהם לא מקבלים עליה שכר אבל הנתינה אינסופית. הליווי הצמוד של חניכים בשעות קשות ובשעות שמחות, ולתת את כל הלב והנשמה, הם חבר'ה מדהימים. יובל גם עבדה בעמותת אתגרים, שזה ספורט לילדים עם צרכים מיוחדים, והיכולת נתינה שלה והיכולת הכלה שלה, והאהבה שלה למה שהיא עשתה, באמת, זו אהבה אינסופית לכל מה שהיא עשתה ולילדים".

עוד סיפרה האם: "כשהייתי אומרת לה 'אבל יובל, תבואי, תעני לי', היא הייתה אומרת 'אמא, אני לא יכולה, יש פה מישהו אחר שצריך אותי יותר, אני עסוקה'. קודם כל זה היה הילדים. היא הייתה באמת ילדה מדהימה, מחוננת, מוכשרת, ציירת מדהימה, היא עולם מלא".

יובל קשת בת ה-24 מחיפה, אחת ההרוגות מהתאונה בסיני
יובל קשת בת ה-24 מחיפה, אחת ההרוגות מהתאונה בסיני | צילום: מתוך פייסבוק

אתמול סיפר אחיה של יובל: "חרב עלינו העולם. הודיעו בסביבות 18:00, מאז אנחנו מפורקים לחלוטין, אין שום דרך לתאר כזה אובדן של יהלום. בנאדם כל כך טוב וטהור. זה היה בנאדם שהעולם צריך להכיר, לשאוף להיות טיפה כמוהו, לכן אני מדבר איתך בשעה הקשה הזו. יובל הייתה אחותי הגדולה במשך 22 שנות חיי, בנאדם מקסים, מדריכה עם יכולות התבטאות והובלה מהרגע שאני זוכר אותה".

"תמיד הייתה היא עצמה", הוסיף האח, "תמיד הייתה עם הערכים שלה והעקרונות שלה, זה מה שהיה לה חשוב. ציירת מהטובות שראיתי. מפוצצת בכישרון. לא הכרתי עוד כמוה. היא הייתה מדריכה בצופים ואז שנת שירות ואז משקית הסברה באוגדת איוש, וישר כשהיא השתחררה היא נחטפה להדריך בפנימייה שבה עשתה שנת שירות. בהתחלה חשבנו שזה זמני ומהר מאד היא הבינה שזה משהו שהוא להרבה זמן. שזה מה שהיא רוצה לעשות".

עוד אמר אחיה של יובל: "הילדים האלה באמת היו כל כך עמוק בלב שלה. בשלב מסוים היא גם התחילה לעבוד עם ילדים מכל מיני רקעים לא פשוטים, בעמותת אתגרים שעובדת עם חינוך מיוחד ונערים עם מגבלות אוטיסטיות. פשוט בנאדם כזה טהור, אי אפשר לכמת עשייה של בנאדם כזה במילים. בגיל כל כך צעיר עשתה כל כך הרבה זה לא יאומן. פרח שנקטף, אין מילים אחרות".

903194214
זירת התאונה בסיני

חמישה מדריכים נוספים בפנימיית בויאר, חבריהם של יובל ומתן שנסעו יחד עמם לחופשה המשותפת, נפצעו בתאונה, בהם שלושה שנפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים יוספטל באילת, וכן שתי צעירות, בנות 29 ו-23, שפונו במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ומצבן מוגדר קל עד בינוני.

מהפנימייה נמסר: "בית האגודה לקידום החינוך ומשפחת בויאר אבלים לנוכח האסון הנורא בסיני בו נספו שני מדריכים אהובים ונפצעו מדריכים נוספים. אנו פועלים בשיתוף עם אנשי מקצוע וטיפול ועם הצוותים החינוכיים, ועושים כל שנדרש על מנת ללוות את התלמידים, המדריכים והמשפחות ולתמוך בהם בשעה קשה זו. לבנו עם המשפחות האבלות".