גל הטביעות נמשך: גבר טבע למוות בחוף לא מוכרז בהרצליה

לאחר מאמצי החייאה, צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותו של אדם בשנות ה-30 לחייו צפונית לחוף זבולון בעיר. הים הסוער גבה כבר מספר קורבנות בימים האחרונים, כאשר מיום שבת טבעו למוות 6 בני אדם

זמן צפייה: 00:14

גבר כבן 30 טבע למוות הערב (שני) בחוף לא מוכרז צפונית לחוף זבולון שבהרצליה. צוות של מד"א ביצע בו החייאה והוא פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא שם נקבע מותו. מדובר באדם השישי שטובע מאז יום שבת, כולל שני ילדים.

אמש טבע משה ג'אן בן השנתיים למוות בחוף הדייגים בחדרה. חובשים ופרמדיקים נלחמו על חייו והוא פונה במצב אנוש לבית החולים הלל יפה שם נקבע מותו. מדובר בטביעה למוות השנייה בקרב ילדים בתוך פחות מ-24 שעות, לאחר שמוקדם יותר נמשתה מהים גופת ילד בן 10 שנמצאה במרחק 150 מטר מול חופי עכו.

אביו בן ה-46 טבע בחוף בשבת, הילד נחשב כנעדר ובמהלך הלילה נמשכו החיפושים אחריו. פראמדיק מד"א, טלאל פארס, שהיה בזירה סיפר כי "חברנו עם סירה שחילצה את הילד מהים לבית הספר לקציני הים. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, עד כה מתחילת השנה טבעו למוות 12 ילדים. מנכ"לית הארגון, אורלי סילבינגר, התייחסה לאירועים האחרונים ואמרה כי "טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו מתאונות ילדים, והיא מתרחשת בדממה. ילד טובע אינו צועק ואינו בוכה לעזרה". עוד הוסיפה כי יש לשמור על ההנחיות בכדי שאירוע נוסף לא יתרחש ולפיכך, "בסביבת המים קובעים בכל רגע מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת".