מע'אר הפכה לעיר הדרוזית הראשונה בישראל: "ראויה להתקדם"

שרת הפנים הכריזה כי המעמד המוניציפלי של המועצה המקומית ישתנה. היישוב מונה כיום כ-24 אלף תושבים, וצפוי להתרחב בשנים הקרובות. שקד: "עוד הוכחה לקשר החזק בין העדה הדרוזית לעם היהודי"

זמן צפייה: 00:48

עיר דרוזית ראשונה בישראל: שרת הפנים איילת שקד הכריזה היום (שלישי) על החלטתה לשנות המעמד המוניצפלי של המועצה המקומית מע'אר שבגליל, ולהפוך אותה לעיר. בזאת תהפוך מע'אר לרשות הדרוזית היחידה במעמד של עיר בישראל.

השרה שקד הודיעה על החלטתה בהפתעה לראש מועצת מע'אר, עו"ד פריד גאנם, במהלך פגישה עם ראשי רשויות דרוזיות וצ'רקסיות בסאג'ור. היישוב מע'אר מונה כיום כ-24 אלף תושבים, ועל פי התוכניות המאושרות צפויה העיר למנות בשנים הקרובות כ-30 אלף תושבים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ברגר העיד על איום מרומז של אלוביץ': "כדאי שניפרד כידידים"

חשד: אמא סרסרה בבתה בת ה-15 לשירותי מין – 6 גברים נעצרו

אם הנערה האוטיסטית שנאנסה: "אני מרוסקת – הוא גמר את הילדה"

כפי שעלה בהמלצות הוועדה הגאוגרפית גליל מערבי, מע'אר קידמה והטמיעה מספר תהליכים תכנוניים, כלכליים ופנים-ארגוניים שאפשרו לה לעמוד בדרישות משרד הפנים לשינוי מעמדה המוניציפאלי. דפוסי צפיפות התושבים ופרנסתם דומה לאלו של יישוב עירוני שפסק להתבסס על חקלאות.

"אני שמחה ונרגשת להכריז על העיר הדרוזית הראשונה בישראל", אמרה שקד, "על פי תפיסתי כל רשות שתוכיח עצמה בפיתוח, בייעול תהליכים ארגוניים, בצמיחה כלכלית ובהגדלת ההכנסות העצמיות תקבל מאיתנו סיוע בגדילה וביצירת יכולות חדשות".

"מע'אר הוכיחה את עצמה והיא ראויה להתקדם ולהיות עיר חשובה בישראל", הוסיפה שקד, "זוהי עוד הוכחה לקשר האמיץ והחזק בין העדה הדרוזית לבין העם היהודי. השותפות הזו באה לידי ביטוי לא רק בביטחון אלא גם בחיים האזרחים".