המפכ"ל בלוד: יש טרוריסטים משני הצדדים; אוחנה: התבטאות מקוממת

שבתאי הגיע לפגישת פיוס בין ראשי הקהילות היהודית והערבית בעיר והתייחס להתפרעויות: "נמצה את הדין עם כל מי שעשה ונדליזם". השר לביטחון הפנים הגיב ואמר כי "אין ולא הייתה סימטריה"

זמן צפייה: 02:29

המפכ"ל קובי שבתאי התייחס הערב (שלישי) להתפרעויות בלוד ואמר כי "נמצה את הדין עם כל מי שהפר את הסדר ועשה ונדליזם, וזה לא משנה כרגע אם זה יהודים או ערבים. מבחינתי מדובר בטרוריסטים משני הצדדים שהפרו את השלווה של כולנו" - את הדברים אמר במהלך מפגש פיוס בין ראשי הקהילות היהודית והערבית בעיר המעורבת.

בתגובה לדבריו, השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, כתב כי "התבטאות מקוממת של המפכ"ל שלא הייתה צריכה להיאמר. כדי לטפל בבעיה צריך להכיר בה: פורעים ערבים תקפו יהודים, שוטרים, בתי כנסת. המדיניות היא לנהוג בתקיפות מול הפורעים הטרוריסטים. אין ולא הייתה סימטריה. כן, גם המעטים שתקפו ערבים – יטופלו בחומרה. מפה ועד 'שני צדדים' - ארוכה מאוד הדרך". בתגובה, גורמים בסביבתו של המפכ"ל מסרו: "אין כרגע מה להתייחס לאמירה של השר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בצה"ל מעריכים: ככל שהמבצע מתקדם גובר הסיכוי לפגוע בצמרת חמאס

המפכ"ל בלוד: יש טרוריסטים משני הצדדים; אוחנה: התבטאות מקוממת

ראש אגף המבצעים: "המציאות הביטחונית בעוטף תשתנה אחרי המבצע"

המפכ''ל, יעקב (קובי) שבתאי
המפכ''ל, יעקב (קובי) שבתאי

גם חברת הכנסת איילת שקד מטעם ימינה תקפה את שבתאי על דבריו: "אדוני מפכ"ל המשטרה, ביקרתי היום בלוד. ההצהרה שלך בדבר ניצים משני הצדדים מנותקת מהמציאות בשטח. בתי כנסת שרופים, דירות שרופות של יהודים ותחושת פחד ואימה של תושבים יהודים מהשכנים בבניין. טאטוא הבעיות של הערים המעורבות מתחת לשטיח לא יפתור אותן, מבצע נחוש ותקיף של איסוף נשקים - כן".

בתוך כך, תושבי שכונות לוד החרימו הערב את הפגישה עם מפכ״ל המשטרה, בטענה: "במשך שבוע ימים של פרעות אלימות שכבר גבו חיי אדם, המשטרה לא עשתה את עבודתה. תושבי השכונות, האנשים שחיים את המציאות הזאת מדי יום, שחווים אלימות ובזיזה והצתה - לא יסכימו לשמש רקע צבעוני וחייכן למפכ"ל, בעודו מנסה לייצר כותרות שסותרות את מה שקורה בשטח בפועל. במשך שנים ארוכות מדי פנינו אינספור פעמים למשטרת ישראל ופעם אחר פעם גילינו שהיא כושלת בתפקידה ומפקירה את ביטחוננו".