המרדף אחר הביתיות בהצלבה: מכבי תל אביב מארחת את אולימפיאקוס

הצהובים יארחו את היוונים, שמגיעים ללא ספאנוליס ומילוטינוב. ספרופולוס ינסה לנצל את חזרת זוסמן מפציעה כדי לתסכל את הכוכב השלישי של היריבה, פרינטזיס, בדרך לניצחון 4 ברצף • כדור מהצד

זמן צפייה: 07:24

מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי) את אולימפיאקוס הפצועה בהיכל מנורה ותנסה לרשום ניצחון רביעי ברציפות, כחלק ממאבקה על ביתיות בהצלבה המתקרבת. הצהובים יקבלו חזרה את אייסי וזוסמן, שחוזר לפרקט אחרי חודש וחצי. מנגד, היוונים, שכבר איבדו את ספאנוליס עד סוף העונה, יחסרו את כוכבם הגדול ביותר – הסנטר ניקולה מילוטינוב.

מדובר כאמור במשחק חשוב עבור חניכיו של ספרופולוס, אך לא פחות משמעותי ליריבה. אולימפיאקוס, שנמצאת במקום ה-9 עם מספר נקודות זהה לחימקי מוסקבה השמינית, עדיין מפנטזת על מקום בפלייאוף. אולם, כדי להגיע לשם, יצטרכו היוונים לרשום הישג יוצא דופן.

לעוד כתבות בנושא:

דני אבדיה כוכב עליון: המסע של בן ה-19 בדרך לליגה הטובה בעולם

בעיתוי הגרוע ביותר: מכבי תל אביב תתארח בטורקיה אצל פנרבחצ'ה

קרב הקבוצות הפצועות: מכבי תל אביב מארחת את חימקי מוסקבה

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

רשמית אומנם הם נמצאים חזק במאבק, אך מעשית יש להם לוח משחקים קשה מאוד, כאשר בתשעת המשחקים שנותרו הם יצטרכו להתמודד מול חמש משש הקבוצות הטובות במפעל, וכן לשחק נגד שלוש יריבותיהם הישירות - מילאנו, חימקי ופנרבחצ'ה. למעשה, רק למשחק הבית נגד הכוכב האדום בלגרד אולימפיאקוס תגיע כפייבורטית, ולכן ההתמודדות הערב חשוב במיוחד עבורה.

חסרונם של ספאנוליס ומילוטינוב, שניים משלושת השחקנים שקולעים בספרות כפולות, משאיר את רוב העומס על כתפיו של יורגוס פרינטזיס. הפורוורד היווני, שמעמיד ממוצעים של 12.3 נקודות ו-4.5 ריבאונדים, הוא שחקן מגוון שאומנם לא קולע באחוזים טובים במיוחד, אך עדיין מהווה סכנה מכל הטווחים. פרינטזיס בהחלט שחקן שמסוגל לסחוב קבוצה על הגב שלו, ולכן השמירה עליו תהיה קריטית.

יובל זוסמן, מכבי תל אביב בכדורסל
יובל זוסמן, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

שחקן פנים נוסף שיהווה בעיה לספרופולוס הוא קוסטאס פאפאניקולאו, שהצטיין בניצחון על צסק"א בתחילת החודש. הפורוורד קולע 8.4 נקודות באחוזים מעולים, אליהן הוא מוסיף 1.4 חטיפות בממוצע (שלישי במפעל). נוסף להם, סשה וזנקוב, פורוורד בעל יד רכה במיוחד והסנטר אוקטביוס אליס, שרושם כשמונה נקודות וחמישה כדורים חוזרים מדי משחק, ינסו לחפות על חסרונו הבולט של מילוטינוב, שתרם רבות ליוונים, ונמצא במקום הרביעי ביורוליג בנקודות מדד.

אם מבחינת עמדות הפנים לאולימפיאקוס יש שחקנים שיחפו על הפציעות, מצבת הגארדים הרבה פחות מעודדת. מדובר בעמדה שממילא בעייתית בקבוצה, וכעת, בלי ספאנוליס, אין ליוונים שחקן ברמה הגבוהה באירופה. ברנדון פול מנסה לקחת לידיו את המושכות, אך ללא הצלחה גדולה. דווייט באייקס, גארד בעל עבר לא מזהיר במיוחד ב-NBA, ירשום הופעה ראשונה וינסה לעזור לטיילור רוצ'סטי שחוזר מפציעה ולוויד באלדווין שמקבל לאחרונה יותר דקות, אך לא מספק את הסחורה.

שחקני הפנים של מכבי תל אביב בכדורסל, האנטר, אייסי ובלאק
שחקני הפנים של מכבי תל אביב בכדורסל, האנטר, אייסי ובלאק | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

ברקע מכת הפציעות של היוונים, הצהובים כאמור דווקא מתאוששים בהדרגה מהבעיות שלהם, ויקבלו חזרה את אייסי וזוסמן. חסרונו של הראשון אומנם הורגש, אך ספרופולוס הצליח לחפות עליו. לעומת זאת, היעדרותו של הגארד הישראלי, אחד השומרים הטובים באירופה, הזיקה מאוד לצהובים, והייתה בולטת בעיקר מול הכוכבים הגדולים ביבשת. אם זוסמן יחזור בכושר טוב, מדובר בבשורה נהדרת לאלופת ישראל, משום שהוא יוכל להקשות מאוד על מוביל הכדור, או אפילו על פרינטזיס ופאפאניקולאו.

הצהובים מגיעים למשחק כפייבוריטים ברורים. ווילבקין ודורסי באים בכושר טוב, האנטר יצטרך להתאמץ הרבה פחות כשמילוטינוב לא בסביבה, אבדיה משחק עם ביטחון רב בתקופה האחרונה והקהל הצהוב תמיד שווה כמה נקודות בהיכל. לאור היכולת הביתית המעולה, המאבק של ספרופולוס על הביתיות הוא קריטי ביותר. לכן, אסור לו בשום אופן להפסיד אף נקודה מיותרת, בטח כשבאופק מחכה משחק חוץ נגד צסק"א מוסקבה.