קרב הקבוצות הפצועות: מכבי תל אביב מארחת את חימקי מוסקבה

הצהובים, ללא אף שחקן מהחמישייה המקורית, יארחו את הרוסים, שיחסרו לפחות שישה שחקנים. האם שחקניו של ספרופולוס מסוגלים לעצור את שבד, ולייצר נקודות - גם ללא ווילבקין • כדור מהצד

זמן צפייה: 10:23

מכבי תל אביב תארח הערב (רביעי) בהיכל את חימקי מוסקבה, למפגש שמהווה עבורה מבחן גדול, בשל היעדרותו הצפויה של סקוטי ווילבקין. לאחר ההפסד הביתי הראשון בשבוע שעבר, הצהובים ינסו להוכיח שהבית שלהם מהווה איום לכל קבוצה ומסייע להם להשיג ניצחונות.

ההתמודדות הערב תהיה משחק בין שתי הקבוצות הפצועות ביורוליג. חימקי תחסר את אנתוני גיל וג'רמי אוונס, שניים מהשחקנים החשובים בסגל, וכן את מקסים בראשקוב, פטר גובאנוב, כריס קראמר וטימופיי מוזגוב. רשימת הפצועים ממוסקבה אומנם לא פחות ארוכה מזו של יריבתה, אבל היא בהחלט פחות משמעותית. עם חסרונו של הכוכב הגדול שלהם, הצהובים, למעשה, יעלו לפרקט ללא החמישייה שהחלה את העונה כפותחת - ווילבקין, כספי, בלאק, וולטרס וזוסמן. גם הרכז המחליף הבכיר, דיברתולומיאו, פצוע כמובן.

לעוד כתבות בנושא:

המלחמה על הביתיות: מכבי ת"א מארחת את ריאל מדריד לקרב לוהט

מכבי תל אביב יוצאת לגרמניה – ותנסה להישאר בצמרת היורוליג

מכבי תל אביב מארחת את מילאנו בהיכל – ומחפשת נקמה

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: gettyimages

ההפסד המאכזב לריאל בשבוע שעבר היווה מכה אנושה לתקווה של מכבי לסיים בין ארבע הראשונות ולהשיג את יתרון הביתיות בהצלבה. כעת, הצהובים מסתכלים גם מטה בטבלה, ומקווים לשמור על מקומם ולא להידרדר למאבקים על ההצלבה. כרגע, אומנם, הם עוד רחוקים משם, אך אין לדעת כמה זמן יוכלו הצהובים לסחוב בסגל חסר.

הרוסים, בניגוד לאלופת ישראל, רושמים עונה מאכזבת, כאשר הסגל החזק על הנייר שלהם אינו מצליח לבוא להתחבר ולרשום הישגים, בין היתר כמובן בעקבות הפציעות. חימקי רשמה עד כה תשעה ניצחונות בלבד, והיא רחוקה לפחות שני משחקים ממקום בהצלבה.

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

את הקבוצה מוביל כמובן אלכסיי שבד, אחד הסקוררים הטובים באירופה. הגארד, שמחזיק בחוזה עתק, מעט מאכזב השנה, בעיקר בגלל 32% שלו מעבר לקשת. ב-31 דקות בממוצע הוא רושם 21.4 נקודות, 5.7 אסיסטים ו-2.6 ריבואנדים. במקביל, הוא מאבד לא פחות מ-4.3 כדורים במשחק - הרבה יותר מכל שחקן אחר במפעל. שבד רושם 18.4 נקודות מדד במשחק, שמיני בלבד ביורוליג, והנתונים אף יורדים משמעותית אם מחשבים אותם פר דקות משחק. מלבד שבד, מצבת הגארדים של חימקי אינה מרשימה במיוחד. סטפן יוביץ' אומנם מדייק באחוזים גבוהים, אך רושם רק 7.6 נקודות למשחק. חוץ ממנו, אין לשבד מחליפים ברמה גבוהה.

אולם, בקרב שחקני הפנים המצב שונה לחלוטין. חימקי, מקבוצות ההתקפה הטובות באירופה, מחזיקה גם את יואנס ירבקו, שהגיע מגולדן סטייט ורושם מספרים יפים של כמעט 10 נקודות באחוזים פנטסטיים, אליהן הוא מצרף 3.6 ריבאונדים. נוסף אליו, לרשות המאמן עומד גם יאניס טימה, שקולע 13.1 נקודות בערב. גם בצבע מחכות למכבי תל אביב צרות רבות, כאשר דווין בוקר המצוין קולע 11.5 נקודות למשחק ובמקביל מסייע לשטף המשחק כשהוא פותח את הגנת היריבה בעזרת היכולת שלו מעבר לקשת, וכן מוסיף כמעט חמישה ריבאונדים במשחק.

טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל
טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

אולם, מה שיכריע את הקרב הערב הם לא שחקני חימקי, אלא היכולת שיציגו הצהובים ללא ווילבקין. חסרונו של הכוכב בולט יותר מכל דבר אחר. בלי הכוכב הכי גדול שלהם, הצהובים יתקשו לייצר נקודות. יתרה מזו, הם יתקשו גם ליצור מצבי זריקה, שכן ווליבקין גם מושך אליו שמירות כפולות ומשחרר את חבריו. מנגד, מדובר בהזדמנות של ג'קסון לקחת את העניינים לידיים, בצ'אנס של דורסי למצב את עצמו כשחקן מוביל ובאפשרות של שחקנים משניים כמו כהן, אבדיה או ריינולדס להתקדם בהיררכיה.