תחקיר "המקור": האם שילדיה הוצאו מביתה - קורבן או איום מסוכן?

לאחר ששני ילדיה נלקחו ע"י המדינה, הקימה לורי שם טוב אתר והחלה במתקפת שיימינג נגד מערכת המשפט והעובדות הסוציאליות. כעת, נחשפים חומרי חקירה בלעדיים בתיק. "היא עשתה דברים שלא ייעשו"

זמן צפייה: 57:15

לורי שם טוב, אם ששני ילדיה הוצאו מחזקתה בגלל חשד לאלימות, הפכה בשנים האחרונות לאימת מערכת המשפט והרווחה. "אף אחד פה במדינה לא הצליח לגרום לטרור, לפחד ולאימה שהיא השליטה פה", אמר גורם במערכת המשפט, "היא עשתה דברים שלא ייעשו".

אולם, שם טוב מספרת שהמאבק שניהלה היה הכרחי: "הרגשתי שהאדמה נשמטת מתחת לרגליי. זה כאילו שהעובדות הסוציאליות הכניסו ידיים לתוך הרחם שלי, וקרעו את הגוף והנשמה שלי. הבנתי שאני יוצאת למאבק חיי".

בתגובה להחלטת העובדת הסוציאלית שטיפלה במקרה, היא פתחה במתקפת שיימינג חריפה. באתר שבנתה, תקפה באופן אישי את העובדת הסוציאלית שטיפלה בתיק שלה. היא כתבה שם, בין היתר: "המפלצת הזאת הוציאה את ילדיי בקור רוח מקפיא. נותר רק לקוות, שהילדה שלך לא תירש את הגן השקרני שלך". פרקליט המדינה, שי ניצן, התייחס להתנהגותה והפעולות שעשתה: "היא הפעילה אלימות מילולית, פרסומים כלפי עובדי ציבור".

לורי שם טוב
לורי שם טוב | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"המקור": הנאשמים בהריגת החיילת במסיבת הטבע מדברים לראשונה

תחקיר "המקור": כך פעל ליצמן לביטול הצו נגד המסעדה הקבועה

הערב ב"המקור": האם נתניהו הדליף מצגת סודית בזמן "צוק איתן"?

לורי שם טוב
לורי שם טוב | צילום: צילום מסך

שם טוב יושבת במעצר כבר שנתיים, ומשפטה טרם החל. לדבריה, היא נפלה קורבן בידי המערכת: "שנתיים וחודשיים שאני בתוך הגיהנום של נווה תרצה. המדינה עשתה אותי איזה סוג של מפלצת. זה שקר מוחלט".

עורך הדין שחר שוורץ, סיפר דברים אחרים על שם טוב: "היו לי תקופות שהייתי ישן עם אלה מתחת לכרית".

תגובות

תגובת עורכת דינו של מוטי לייבל, עדן פוליטקין: "הדיונים בתיק זה מתנהלים בדלתיים סגורות ולפיכך את טענותינו נציג בבית המשפט. יחד עם זאת, מר לייבל טוען כי כל פעולותיו היו במסגרת פעילות מחאה ורק לאחרונה בית משפט השלום בירושלים קיבל עמדה זו וזיכה את לייבל מאישומים דומים. לגבי הטענות שהועלו בכתבה, הן חלק מרדיפה נגד מר לייבל שנועדה לפגוע בו בגלל פעילותו החברתית. כל הטענות נבחנו על ידי המשטרה והפרקליטות והוחלט, ולא בכדי, שלא לכלול אותן בכתב האישום. צר לנו שאותם גורמים ממשיכים בפעילותם לפגוע בלייבל וממחזרים שוב ושוב את אותן הטענות".

תגובת עו"ד צבי זר: "זר לא היה שותף לכתיבת פרסומים. אם קיבל מיילים, לא ענה עליהם והם אינם קשורים לכתב האישום. זר זוכה בתיק מ-27 סעיפי התחזות, הפרת פרטיות ועברות מחשב. איש לא התלונן על זר ואף כתבה לא קשורה ללקוחותיו. מעולם לא הועמד אדם לדין על קשירת קשר לפרסום פרסומים, לא נקשר קשר ואלו הבלים".

תגובת היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט, עו"ד ברק לייזר, באמצעות מערך הדוברות וההסברה של הרשות השופטת: "בתום חקירה שהתקיימה בנושא הודיעה הפרקליטות לפני כשמונה חודשים שהתיק בעניינו של עו"ד לייזר נסגר בלא כלום. בפנייה צוינו פרטים נוספים שאינם מדויקים, אולם בשים לב לתיק תלוי ועומד בפרשה זו, לא ניתן להרחיב מעבר לכך".

תגובת שר הרווחה לשעבר ח"כ מאיר כהן: "מדיניות הוצאת ילדים מהבית היה לנושא מרכזי בכהונתו של שר הרווחה מאיר כהן. בשלב ראשון, הוא נפגש עם כל הגורמים הרלוונטיים, לרבות ראשי ארגונים ומובילי המחאה כנגד המשרד, ביניהם לורי. מאוחר יותר הקים ועדה מיוחדת בראשות מנכ"ל המשרד דאז שתבחן לעומק את מדיניות המשרד, 'ועדת סילמן', שהציגה את מסקנותיה כעבור שישה חודשי עבודה".

"בנושא הטרור הרשתי, עם כניסתו לתפקיד, גילה השר כי אלימות שלוחת רסן ברשת כנגד עובדי המשרד, לרבות פקידות הסעד - הפכו לנורמה. השר החליט לפעול באופן נחרץ מול תופעה זו במספר מישורים: סיכום עם צמרת הייעוץ המשפטי של המשרד על גיבוי משפטי מלא של העובדים המותקפים, שיתוף פעולה עם איגוד העובדים הסוציאליים ופגישה עם מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו וקבלת החלטה משותפת על עצירת תופעת סגירת תיקי האלימות כנגד העובדים בשל חוסר עניין לציבור. כמו כן, הוחלט על נקיטת יד קשה כנגד מפעילי אלימות הרשת וה'שיימינג'. ח"כ מאיר כהן, רואה בעובדים הסוציאליים כלוחמים בחזית החברתית של ישראל שלמרבה הצער אינם זוכים להגנה לה הם ראויים, בכל הקשור למרחבי וסביבת העבודה שלהם. גם כחבר כנסת הוא פועל לשיפור תנאים אלה".

"בעניין הגברת שם טוב, יצויין כי למרות מספר פגישות שערך השר עימה, לרבות פגישה בביתו, היא בחרה שלא לחדול מהאלימות שלה כלפי עובדי המשרד ובשל כך, נותק המגע איתה לחלוטין. ח"כ כהן מכחיש כמובן את אמירת המילה המיוחסת לתיאורה של הנ"ל".

תגובת משרד העבודה והרווחה: "אין שום קשר בין ההחלטות שהתקבלו בעניין ילדיה לבין האלימות הנוראית שגברת שם טוב הובילה ברשת ובכלל ושעליה היא הועמדה לדין. יתרה מזו, צוותים מקצועיים של מספר מחלקות רווחה, של הפיקוח המחוזי ושל מטה המשרד, היו מעורבים וההמלצות שהתקבלו בעניין ילדיה היו מקצועיות ומבוססות על עיקרון טובת הקטינים בלבד. העובדים הסוציאליים המטפלים בה ניסו ליצור מפגשים בינה לבין הילדים במרכז קשר אך היא סירבה בתוקף לשתף פעולה ולא אפשרה לצוותים המקצועיים לעשות את עבודתם. בשל החיסיון וצנעת הפרט איננו יכולים להרחיב או לפרט את הסיבות להוצאת הילדים מחזקתה".