בעלה של אחת מנרצחות הפיגוע: "מבטיח לשמור על הבנות ולספר מה היית עבורנו"

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו ספד טל יצחק, בעלה של לורה יצחק, לאשתו. "לא יודע איך אני ממשיך מכאן", כתב הבעל. "כולך היית לב טהור עם נתינה לזולת". המפכ"ל שבתאי על הביקורת נגד המשטרה: "4 דקות זה זמן תגובה מהיר, אי אפשר להציב שוטר בכל פינה"

זמן צפייה: 03:53

קורע לב: טל יצחק, בעלה של לורה יצחק שנרצחה אתמול (שלישי) בפיגוע המשולב בבאר שבע, נפרד ממנה בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. "אהבה שלי, חיים שלי. הלב שלי ושל הבית. אני לא יודע איך אני ממשיך מכאן", כתב הבעל.

הוא המשיך וכתב: "אני מבטיח לך לשמור על הבנות, מבטיח לספר בכל מקום מי את ומה היית עבורנו ואיזו נשמה גבוהה היית. כולך לב טהור עם נתינה לזולת". הלווייתה של לורה יצחק תתקיים הערב בשעה 17:00 בבית העלמין החדש בבאר שבע.

לורה יצחק, הנרצחת השנייה בפיגוע המשולב בבאר שבע
לורה יצחק, הנרצחת השנייה בפיגוע המשולב בבאר שבע | צילום: באדיבות המשפחה

לפני כן יפרח יחזקאל, אחיו של מנחם יחזקאל, שגם נרצח בפיגוע בבאר שבע, אמר היום בריאיון לחדשות 13 כי אינו מרגיש בטוח בביתו שבנגב. "בזמן האחרון אנחנו חיים בלי ביטחון. במרכז קניות ענק כזה צריך להיות ביטחון", הסביר. "היו לנו אירועים שזרקו אבנים על כלי רכב. בתי המשפט שחררו פושע כזה, איך שחררו אותו? בתי המשפט משחררים מחבלים ואף אחד לא בודק אותם - והנה התוצאות".

בתוך כך, אחד הפרמדיקים שהוזעק לזירה, ישראל אוזן, סיפר כי כשהגיע זיהה שהוא מכיר את הנרצחת - דודתו, דוריס יחבס. הוא הלך לדבר עם בעלה שהיה בזירה באותה עת והכיר אותו. לאחר המקרה הוא סיפר על דורית: "היא הייתה עמוד התווך של המשפחה, תמיד דאגה לכולם". אחותו של ישראל סיפרה על הרגע בו גילתה על המקרה: "הייתי בהלם, אני עד עכשיו לא מצליחה להבין".

במקביל, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי התייחס גם היום לטענות על עיכוב בהגעת המשטרה לזירת הפיגוע והבהיר שוב שלקח 4 דקות מרגע הקריאה הראשונה שהתקבלה במוקד. "זהו זמן תגובה מהיר", אמר שבתאי.

שבתאי ציין גם את מצוקת כוח האדם במשטרה. "לצערי הרב המציאות המבצעית של משטרת ישראל לא מאפשרת הצבה של שוטר בכל פינת רחוב, או בכל כניסה של חנות, או מרכז קניות. משטרת ישראל קטנה אל מול משימות שהולכות וגדלות. את זה אנו זועקים למעלה משנה בתקווה שיותר משאבים וכוח אדם יעמדו לרשותנו בעתיד הקרוב".