דריסתה למוות של בת ה-3 בלוד: חשד שנהג הכבאית היה בהשפעת סמים

לאחר שמחקירה ראשונית עלה שהמשאית חצתה את הצומת באור אדום ופגעה ברכב שבו שהתה הילדה, נלקחה דגימת שתן מהנהג, שם נמצאו שרידי חומר אסור • נציב הכבאות ומפקד התחנה הגיעו לנחם את המשפחה

פנינה משה, לוד, כבאית, רמזור, אדום, ירוק

שרידים של סם נמצאו היום (רביעי) בדמו של נהג הכבאית שהיה מעורב בתאונה שבה נהרגה פנינה משה בת ה-3, זאת לאחר שנלקחה דגימת שתן מהכבאי. כזכור, מתיעוד שפורסם אמש בחדשות 13, עלה כי רכב כיבוי האש שהוזעק לאירוע שריפה, פגע בעצמה במכונית שבה נסעו ורד משה ובתה, זאת בזמן שחצו את הצומת כשהרמזור היה ירוק.

בהמשך לכך, נהג הכבאית נחקר אתמול בתחנת המשטרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות, ובמשטרה פתחו בבדיקה אם הוא עצר לפני הצומת כדי לוודא שהוא פנוי. בתוך כך, נציב הכבאות, מפקד תחנת לוד ורב הכבאות הגיעו היום לנחם את המשפחה שאיבדה את פנינה בת ה-3.

כבאות, פנינה בת ה-3
נציב הכבאות ומפקד התחנה הגיעו לנחם את משפחתה של פנינה בת ה-3 שנהרגה מפגיעת רכב החירום | צילום: עזריאל משה

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרקליט המדינה החליט: יתקיים משפט חוזר לרומן זדורוב

בהיעדר רוב: הקואליציה דחתה את ההצבעה על חוק הקנאביס

מחסן אמל"ח מטרים ספורים מבית הספר: צה"ל חשף מטרות חזבאללה

ורד משה ובנה הבכור, אמה של פנינה שנהרגה בתאונת דרכים
ורד משה ובנה הבכור, אמה של פנינה שנהרגה בתאונת דרכים

לפי ממצאים ראשוניים של החקירה, אין מחלוקת בקרב החוקרים כי נהג רכב ההצלה עבר את הצומת ברמזור אדום. עם זאת, בהתאם לנהלים של שירות הכבאות, רכב מסוג זה שעושה את דרכו לאירוע חירום, חייב בהעטה או בעצירה מוחלטת טרם בכוונתו לחצות צומת מרומזר.

כמו כן, על הנהג לוודא כי כלל הרכבים הבחינו בו ונעצרו בעקבות הסירנות. ככל הנראה, הסיבה לתאונה הקטלנית אתמול בצהריים בלוד היא שנהג הכבאית לא ווידא כי הצומת פנויה לחלוטין למעבר בטוח.