ועדת השרים אישרה: סגר יוטל על שכונות בירושלים ובערים נוספות

הוועדה לאזור מוגבל קבעה כי יוטלו הגבלות בהתאם להמלצת משרד הבריאות. שלוש שכונות חרדיות בבירה ייכנסו לסגר. בלוד - 5 שכונות, בבית שמש ובקריית מלאכי - 2 וברמלה אזור אחד

זמן צפייה: 01:25

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל אישרה הערב (חמישי) הטלת סגר על שכונות בירושלים, בית שמש, לוד, רמלה וקריית מלאכי, בשל התפרצות קורונה. ההגבלות ייכנסו לתוקף מחר בשעה 13:00, ויהיו תקפות עד שישי הבא בשעה 8:00. זאת, על פי המלצת משרד הבריאות.

השכונות בבירה שעליהן הטילו השרים סגר הן רוממה, קריית צאנז ומטרסדורף החרדיות. בלוד - גני יער וס"ח, בבית שמש - נחלה ומנוחה וקנה הבושם, בקריית מלאכי - אחוזת רוטנר ושכונת חב"ד וברמלה - שכונת עמידר ביל"ו. אף אזור בבני ברק לא נכנס לסגר. הסגר בשכונות הרכבת, שניר ונווה שלום שבלוד יושב לחמישה ימים נוספים.

באזורים המוגבלים תוגבל הכניסה והיציאה וכן התנועה ופעילות העסקים בתוך השכונות עצמן. נוסף על כך, במודיעין עילית, בבית שמש ובשכונות ג', ז' וח' באשדוד יוגבלו פעילויות מוסדות החינוך החל מגיל 10.

עוד בחדשות 13:

יומיים ברציפות: יותר מובטלים חדשים מאזרחים שחזרו לעבודה

נתניהו וכ"ץ יציגו הערב את התוכנית הכלכלית לסיוע לנפגעי המשבר

שוטרי מג''ב באחת מהכניסות לשכונות החסומות בירושלים
לקראת סגר מחודש? שוטרי מג''ב באחת מהכניסות לשכונות החסומות בי-ם, אפריל | צילום: רויטרס

הערב, עדכן משרד הבריאות כי מחצות אובחנו 922 נדבקים חדשים בקורונה, ומניין מקרי המוות עלה ל-348. מספר החולים הפעילים עומד כעת על 16,025, מהם 122 במצב קשה ומתוכם 39 מונשמים. מחצות בוצעו 29,271 בדיקות, ושיעור הבדיקות שתוצאתן חיובית עומד על 5.5%.

הבוקר, כזכור, הסתיים צו האזור המוגבל באשדוד ובלוד, עליהן הוטל סגר חלקי, על אף העלייה במספר מקרי ההדבקה. עם זאת, ועדת השרים עדיין לא התכנסה כדי לדון בהארכתו. לאחר הפרסום בחדשות 13, בעיריית אשדוד עודכנו כי הסגר על הרבעים ג', ז' ו-ח' הוסר, אך ‫עדיין נשקלת האפשרות שלא לפתוח את מוסדות החינוך באזורים אלה. כזכור, נוסף לרבעים באשדוד הוטל סגר גם על שכונות הרכבת, שניר ונווה שלום שבלוד.

בשבוע שעבר הוארך צו האזור המוגבל באשדוד ב-24 שעות עד לקבלת החלטה. זאת, מספר שעות אחרי הפרסום בחדשות 13, לפיו תוקפו של הצו המכריז על אזורים מוגבלים באשדוד פג בשעה 08:00 ולא הוארך - חרף העלייה במספר הנדבקים בעיר. שבוע לפני כן החליטה ועדת השרים להכריז על הגבלות בשלושה אזורים באשדוד (ג', ז' ו-ח'), בעקבות העלייה בתחלואה.