לירון הגיעה להיפרד מחברותיה - ונדרסה למוות

לירון ברמי בת ה-14 עברה לשדרות לפני כשלושה שבועות עם אימה ואחיה, והגיעה לעיר כדי לבלות את השבת עם חברותיה לפני העלייה לכיתה ט' בבית הספר החדש. היא נפגעה מרכב כשעשתה את דרכה עם חברה לביתה של חברה אחרת

לירון ברמי בת ה-14 שנהרגה בתאונת הדרכים בפתח תקווה

לירון ברמי בת ה-14 נהרגה הלילה (שבת) לאחר שנפגעה מרכב בכביש 40 פינת רחוב יעקב חזן בפתח תקווה. לירון עברה לפני כשלושה שבועות עם אימה ואחיה לשדרות מפתח תקווה, והגיעה לעיר כדי לבלות את השבת עם חברותיה ולהיפרד מהן לפני העלייה לכיתה ט' בבית הספר החדש.

לירון עשתה את דרכה עם חברה לחברה אחרת, כאשר רכב בא ופגע בה. לירון נפצעה באורח אנוש וסבלה מפגיעה רב מערכתית. צוותי מד"א פינו אותה תוך פעולות החייאה אותה לבית החולים בילינסון, שם לאחר זמן קצר נקבע מותה. דודתה של לירון, סימונה ברמי-אלזייד, אמרה: "הלב נקרע, לירון חצתה במעבר חצייה באור ירוק- והרכב לקח אותה".

לירון ברמי בת ה-14 שנהרגה בתאונת הדרכים בפתח תקווה
לירון ברמי בת ה-14 שנהרגה בתאונת הדרכים בפתח תקווה

המשטרה מסרה כי סיבת התאונה היא אי ציות לרמזור אדום והנושא עדיין בחקירה. כמו כן, נהג הרכב הפוגע, תושב העיר כבן 40 עוכב לחקירה ביחידת בוחני התנועה של מרחב שרון ובסיומה שוחרר בתנאים מגבילים.

מותה של לירון מצטרף לשבוע קטלני במיוחד בכבישי הארץ עם 16 הרוגים, כאשר רק אתמול לפנות בוקר נהרגו שני נהגי אוטובוס, יואב חידרי וחנוך טלקר, בכביש 4 סמוך לצומת יד מרדכי, לאחר שניסו לסייע לפצועה אחרת. ביום חמישי נהרגו שושנה גלושטיין בת ה-40 שהייתה בהיריון מתקדם ושתי בנותיה, חיה שרה בת ה-7 וחנה בת השנתיים, לאחר שנמחצו למוות תחת אוטובוס שהתדרדר ברחוב שמגר בבירה לאחר שהנהג ירד ממנו ושכח להרים את בלם היד.

.זירת תאונת האוטובוס בירושלים
זירת תאונת האוטובוס בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתאונה אחרת ביום חמישי בין רכב פרטי למשאית בכביש 57, סמוך לצומת באורותייים שבעמק חפר, נהרגו לילא מתעב, תושבת קלנסווה בת 55, ואחייניתה רימאס מתעב בת ה-5. ביום רביעי בבוקר נהרג גבר כבן 40 מפגיעת משאית ברחוב האורגים בחולון.

פחות מ-48 שעות לפני תאונת האוטובוס בבירה, התרחשה תאונת אוטובוס קטלנית נוספת בירושלים, כאשר הולך רגל בן 70 נדרס למוות על ידי אוטובוס שסטה ממסלולו והתנגש במעקה בטיחות ונעצר באתר בנייה ברחוב ירמיהו. בהמשך אותו לילה נהרג גבר בן 40 בתאונה בכביש 50, סמוך למחלף בן ציון בבירה, לאחר שמשאית התנגשה בניידת משטרה וברכב פרטי שעמדו בצד הדרך.

לילא מתעב והאחיינית שלה רימאס מתעב, שנהרגו בתאונה בכביש 57
לילא מתעב והאחיינית שלה רימאס מתעב, שנהרגו בתאונה בכביש 57

ביום שלישי השבוע נהרגו ארבעה אנשים בשלוש תאונות שונות. בשעות הבוקר נהרג רוכב אופניים חשמליים כבן 30 מפגיעת משאית בדרך המכבים בראשון לציון, ובשעות הערב נהרג מוחמד חמארשה, רוכב אופנוע בן 25 מכפר קרע, בתאונה במעורבות שני אופנועים ורכב בכביש 65.

.זירת תאונת האוטובוס בירושלים
זירת תאונת האוטובוס בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במקביל לתאונה בכביש 65 נהרגו שני בני אדם בתאונה בין שני כלי רכב בכביש 5 באזור מחלף שער שומרון. אחד ההרוגים הוא גבריאל ברדה, אביה של העיתונאית נסלי ברדה, וההרוג השני הוא גנב רכב פלסטיני שנסע נגד כיוון התנועה והתנגש ברכב השני.

למניין ההרוגים בתאונות הדרכים ברחבי הארץ יש להוסיף גם את יורם הרשפלד בן ה-80 ובתו נגה סלע בת ה-30, תושבי הצפון, שנהרגו בתאונת דרכים בבריטניה. נגה התגוררה בקיימברידג' שבאנגליה עם בעלה עומר וילדיהם, שנפצעו גם הם בתאונה. בתם בת ה-5 מאושפזת בבית חולים בלונדון, ומצבה הוגדר אנוש.

גבריאל ברדה שנהרג בתאונה בכביש 5
גבריאל ברדה שנהרג בתאונה בכביש 5

יורם הרשפלד ובתו נגה סלע, שנהרגו בתאונה בבריטניה
יורם הרשפלד ובתו נגה סלע, שנהרגו בתאונה בבריטניה | צילום: באדיבות המשפחה