אהבה ללא גבולות: הזוגות שדורשים להתאחד - למרות הגבלות התנועה

חיי האהבה של זוגות רבים נקטעו, כאשר כל אחד מבני הזוג מצא את עצמו במדינה אחרת בזמן משבר הקורונה. כעת הם מספרים על הקושי במרחק והציפייה להתאחד. "אהבה היא לא תיירות - היא צורך קיומי"

זמן צפייה: 09:08

נגיף הקורונה שסגר גבולות בין המדינות והשבית כמעט לחלוטין את ענף התיירות, כפה גם ריחוק בין בני ובנות זוג ומונע מהם להפגש. יונתן ואחווה, זוג והורים לשני ילדים, לא התראו כבר ארבעה וחצי חודשים בגלל הקורונה. הוא נשאר עם בתם לאיה בספרד, והיא נשארה עם בנם דניאל בישראל. עם דעיכת הגל הראשון, אחווה נסעה לביקור בארץ, ובגלל שישראל הוכרזה כמדינה אדומה, אז היא ובנה מסורבים להיכנס לספרד. "מרגישים שלילד כבר אין סבלנות לדבר איתך, אתה פשוט מתרחק ממנו אחרי כמה חודשים", אומר רונן.

"חלפה כבר שנה מאז שלא ראיתי את אפרת", אומר ג'ו בלום, חייל בודד מלוס אנג'לס, שהגיע לכאן כדי להתגייס לחיל קרבי. משפחתה של אפרת אימצה את ג'ו אליה, אך בגלל הקורונה הם לא יכולים להתאחד. בלום סורב להיכנס לארץ, גם לא במחיר של בידוד. הם אפילו ניסו להיפגש ביוון, אבל הסגר השני שהוטל בתקופת החגים מנע גם את זה. "לפעמים אני שוכחת איך הוא נראה", אומרת אפרת שיטרית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: "אפשר להדק את הסגר עוד יותר – לא בטוח שזה הזמן לזה"

חרף הסגר והביקורת – התחדשה ההפגנה בבלפור; חשד לניסיון דריסה

רוחאני על החזרת הסנקציות מצד ארה"ב: "אמריקה ניצבת בפני מפלה"

רונן ואחווה מאוחדים עם ילדיהם טרום משבר הקורונה
רונן ואחווה מאוחדים עם ילדיהם טרום משבר הקורונה | צילום: חדשות 13

אופיר פלג היה יחד עם בן זוגו הנה וילקה שלושה חודשים בברזיל כשהנגיף התפרץ. פלג נאלץ להשאר בברזיל בבידוד למשך חודשיים, שבמהלכן לא ראה את בן זוגו. הוא שב לארץ ברגע שהיה נדמה לו כי הגל הראשון חלף, וכעת הוא לא יכול לעזוב את המדינה ובן זוגו לא יכול להיכנס לארץ. "לא הייתה דרך להכניס אותו לישראל, כלומר, אהבתנו תויגה כתיירות", אומר פלג. למזלם, הם מצאו פתרון דרך טיסה למדינה שלישית: "וילקה מגיע מסאו פאולו דרך פרנקפורט, אני מגיע מתל אביב לפרנקפורט, נפגשים שם ואז ממריאים ביחד לאיסטנבול".

שירה אברבוך, זמרת ויוצרת ישראלית-אמריקנית החיה בניו יורק, לא פגשה את בן זוגה קרלס גייארדו המתגורר בברצולנה מאז חודש פברואר. הם היו אמורים להיפגש בארץ לחתונה של אחיה, אך זו בולטה בגלל הקורונה. לאור תחושתיה, אברבוך כתבתה את השיר "חכה לי", שהוקדש לקמפיין בינלאומי של זוגות שהקורונה הפרידה ביניהם, במטרה לאפשר מעבר בין גבולות כדי לאחד בני זוג וקרובי משפחה. "אהבה היא לא תיירות, היא צורך, צריך את זה בשביל להתקיים, צריך את זה בשביל לעבור את החיים האלה" אומרת אברבוך.