שקד במפעל בן אנד ג'ריס: "החברה העולמית בחרה ללקק לטרור"

שרת הפנים נפגשה עם מנכ"ל מותג הגלידות בישראל במטרה להביע תמיכה על רקע ההחלטה להחרים את מוצריה בהתנחלויות. "ממשלת ישראל תפעל במישור המשפטי, הצרכני והדיפלומטי נגד היצרן האמרקני"

שרת הפנים איילת שקד ביקרה הבוקר (רביעי) במפעל בן אנד ג'ריס הישראלי שבבאר טוביה, במטרה לחזק את בעל המפעל וזכיין החברה בארץ, אבי זינגר. הרקע לביקורה של שקד היא החלטת בן אנד ג'ריס העולמית שלא למכור את הגלידות בשטחי יהודה ושומרון, לה סירב זינגר ובחברה החליטו שלא לחדש את ההסכם עמו שנגמר בעוד כשנה וחצי. "ההנהלה של בן אנד ג׳ריס העולמי בחרה ללקק לטרור ולארגונים אנטישמים במקום להיות נאמנה לזכיין ישראלי", אמרה שקד.

"לא את בן אנד ג׳ריס הישראלי צריך להחרים - הפוך. צריך לקנות בן אנד ג׳ריס בישראל", אמרה שקד במהלך הביקור. "זינגר נלחם כבר כמה שנים מלחמת חורמה נגד ארגוני ה-BDS, הוא מסרב לקבל את התנאי של בן אנד ג׳ריס העולמית להחרים חלקים מישראל, ואנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להפוך את ההחלטה שלהם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חובות, הגבלות וקנסות: "התו השמח" נכנס לתוקף

שיטפונות בסין: 12 אנשים נהרגו ועשרת אלפים פונו מבתיהם

הקטל באתרי הבנייה: פועל נהרג מנפילת פלטת ברזל

איילת שקד, בן אנד ג'ריס
השרה שקד במפעל בן אנד ג'ריס

עוד הוסיפה לומר שרת הפנים: "ממשלת ישראל תעשה כל מה שהיא יכולה במישור המשפטי, הצרכני והדיפלומטי נגד היצרן האמריקאי על מנת לשנות את ההחלטה הזו. אני קוראת לאזרחי ישראל - את בן אנד ג׳ריס הישראלי צריך להמשיך לקנות".

אמש התראיין לחדשות 13 איש העסקים הפלסטיני וואפיק פא'ור, אשר במשך שנים פעל ולחץ על מותג הגלידות שלא ימכור בהתנחלויות, ואמר כי "הכיבוש לא טעים. אני חושב שזה צעד חיובי וקטן מאוד לקראת חרם מוחלט".

פא'ור הודה כי בתחילה, לא היה מרוצה מההודעה של החברה על החרם, אך כששמע את תגובותיהם של הפוליטיקאים הישראלים - החל לחוש תחושה של ניצחון ושמחה: "כשראש ממשלת ישראל וראש הממשלה לשעבר יצאו וקראו להחרים את 'בן אנד ג'ריס', חשבתי שיצאו מזה הרבה דברים חיוביים, הן מההצהרה שלהם והן מהפעולה שלנו", אמר.

וואפיק פא'ור
וואפיק פא'ור | צילום: חדשות 13