אחיו של מנחם יחזקאל שנרצח בפיגוע בב"ש: "בזמן האחרון אנחנו חיים בלי ביטחון"

אחרי שקיבל את ההודעה על מותו של אחיו, יפרח יחזקאל סיפר בריאיון לחדשות 13 כי אינו מרגיש בטוח בביתו שבנגב, ותקף את בתי המשפט: "משחררים מחבלים, אף אחד לא בודק אותם - והנה התוצאות". ישראל אוזן, פרמדיק שהוזעק לזירה, זיהה את דודתו שנרצחה וסיפר שהייתה "עמוד התווך של המשפחה"

זמן צפייה: 01:30

יפרח יחזקאל, אחיו של מנחם יחזקאל שנרצח בפיגוע המשולב בבאר שבע, אמר היום (רביעי) בריאיון לחדשות 13 כי אינו מרגיש בטוח בביתו שבנגב. "בזמן האחרון אנחנו חיים בלי ביטחון. במרכז קניות ענק כזה צריך להיות ביטחון", הסביר. "היו לנו אירועים שזרקו אבנים על כלי רכב. בתי המשפט שחררו פושע כזה, איך שחררו אותו? בתי המשפט משחררים מחבלים ואף אחד לא בודק אותם - והנה התוצאות".

אתמול פורסם כי מנחם יחזקאל בן ה-67 הוא אחד מארבעת הנרצחים בפיגוע בבאר שבע. באירוע נרצחו גם לורה יצחק, אם לשלושה בת 43, הרב משה קרביצקי, רוכב האופניים שהמחבל דרס למוות ודוריס חבס, תושבת מושב גילת בת 49. הלווייתו של הרב משה קרביצקי תתקיים בשעה 15:00, הלווייתה של לורה יצחק תתקיים בשעה 17:00, הלווייתו של מנחם יחזקאל תתקיים בשעה 19:00 - שלושתם בבית העלמין החדש בבאר שבע. הלווייתה של דוריס יחבס תתקיים בבית העלמין במושב גילת בשעה 16:00.

מנחם מנוחין יחזקאל שנרצח בפיגוע באר שבע
מנחם מנוחין יחזקאל שנרצח בפיגוע באר שבע | צילום: באדיבות המשפחה

אחד הפרמדיקים שהוזעק לזירה, ישראל אוזן, סיפר כי כשהגיע זיהה שהוא מכיר את הנרצחת - דודתו, דוריס יחבס. הוא הלך לדבר עם בעלה שהיה בזירה באותה עת והכיר אותו. לאחר המקרה הוא סיפר על דורית: "היא הייתה עמוד התווך של המשפחה, תמיד דאגה לכולם". אחותו של ישראל סיפרה על הרגע בו גילתה על המקרה: "הייתי בהלם, אני עד עכשיו לא מצליחה להבין".

בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם ארתור חיימוב, אחד מהאזרחים שניטרלו אתמול את המחבל. ארתור אב לחמישה ילדים ועובד כנהג אוטובוס בחברת אגד. הרצוג אמר לו כי הוא פעל "בגבורה ובקור רוח. אני רוצה להצדיע לך ולהגיד לך תודה. הסתכלתי עלייך אתמול בטלוויזיה והייתי מאוד גאה. אמרתי לעצמי, זו ישראל היפה, נהגת בזהירות ובאחריות".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2203231317' autoplay='0' credit='' desc='ישראל אוזן מספר על דודתו דוריס' poster='' kid='1_0uyytij1' duration='56']

מוקדם יותר היום נלקחו לחקירה שני אחיו של המחבל מוחמד אבו אל-קיעאן. על פי החשד, השניים ידעו על כוונתו לבצע פיגוע, ואף ראו אותו יוצא מהבית עם סכין. עם זאת, טרם הוחלט אם לעצור אותם. במקביל, על פי הוראת מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, נשקיהם של האזרחים שנטרלו את המחבל נבדקו הלילה במעבדה הבליסטית בירושלים והבוקר, בתיאום מלא עם בעליהם, הם הושבו אליהם.

הפיגוע אתמול בבאר שבע נמשך שמונה דקות מרגע דריסתו של רוכב האופניים, הרב משה קרביצקי, ועד נטרול המפגע על ידי אזרחים. מרגע שהמשטרה קיבלה דיווח על דקירות לקח לניידת הראשונה ארבע דקות להגיע, אחרי שתי דקות נוספות כבר היו שלוש ניידות בזירה. הניידת הראשונה הגיעה סמוך לזמן שבו נורה המחבל.

אתמול שחזר את האירוע נהג האוטובוס שירה במחבל. "חשבתי שזאת תאונה. ירדתי מהרכב ואז ראיתי אדם מנופף בידיים - התבוננתי היטב והבנתי שיכול להיות שיש לו סכין", אמר. "דרכתי את הנשק אבל לא רציתי לירות בו, אמרתי לו 'תוריד את הסכין בבקשה'. הוא הסתער עליי, הרגשתי סכנה, ואחרי שיריתי בו הגיע עוד בן אדם ומה שקרה - קרה".

האדם השני שירה במחבל הגיע מהמאחז עשהאל שבדרום הר חברון. הוא הגיע לחקירה במשטרה בבאר שבע, שם השוטרים לקחו לו את האקדח וסירבו להחזיר לו אותו בטענה שהם צריכים אותו לטובת הבדיקה הבליסטית. לדבריו, הוא מאוים כיוון שתמונה שלו מפורסמת ברשתות והוא גר בשטחים. לדבריו, במשטרה השיבו לו כי הם לא חברת אבטחה פרטית.