מנגל ירקות וסיר פויקה: כך אפשר לחגוג בל"ג בעומר - ללא מדורה

בשל החשש מהתקהלויות, נאסרה השנה בכל רחבי הארץ הבערת מדורות בחג. למרות זאת, ישראלים רבים לא מוכנים לוותר על תימרות העשן המסורתיות - וימצאו פתרונות יצירתיים לחגיגה בלי אש

זמן צפייה: 02:59

רגע לפני שעם ישראל נאלץ לחגוג ל"ג בעומר ראשון בלי מדורות כדי למנוע התקהלות בימי קורונה, השף ארז קומרובסקי מסביר כי במקום לאסוף עצים למדורה, ניתן ללקט ירקות בגינה לקראת סעודת חג קצת שונה.

בשל האיסור להדליק מדורות גם בשטחים פרטיים, את המדורה המסורתית קומרובסקי יחליף השנה במנגל עם פחמים בחצר הבית, כמו ישראלים רבים שגם בלי אש לא מוכנים לוותר גם השנה על תימרות העשן של החג.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הושגו הסכמות: תתאפשר הפעלת גנים בל"ג בעומר

ארדן קרא לפתוח את עונת הרחצה: "מה ההיגיון להותיר את האיסור?"

לאחר שדרס ילדה: תיעוד הימלטות החשוד מזירת התאונה בקריית אונו

המנגל הטבעוני
המנגל הטבעוני | צילום: שרונה מנטש

"האמת שאנחנו נהנים גם מהביחד המשפחתי, לא בהכרח חייב להיות קהילתי", סיפרה אורנית כרמל מקיבוץ אשדות יעקב מאוחד. גם משפחתה נאלצה לשנות השנה את התוכניות בגלל הקורונה. על כן, בקיבוץ, החליפו את המדורה עם שיפודי המרשמלו ותפוחי האדמה בנייר כסף, בפויקה, סיר הברזל הכבד שצבר פופולריות בשנים האחרונות והפך ללהיט התורן של ל"ג בעומר.

אז גם בלי לאסוף קרשים ובלי מדורות גדולות עד אור הבוקר, עם ישראל יחגוג השנה את ל"ג בעומר עם מנגל, פויקה או ארוחה משפחתית על המרפסת והכי חשוב, שיהיה חג שמח ובטוח.