טיוטת תקנות החירום לל"ג בעומר: איסור מדורות וכניסה להר מירון

משרד הבריאות יביא מחר לאישור הממשלה את ההחלטה לאסור על הבערת מדורות במרחב הציבורי ב-12-11 במאי. ע"פ ההצעה, הכניסה לשטח הר מירון תתאפשר באמצעות אישור שיינתן ע"י ארבעה שרים

זמן צפייה: 00:23

משרד הבריאות יביא מחר (שני) לאישור הממשלה את הטיוטה העדכנית של תקנות החירום לקראת ל"ג בעומר. על פי ההצעה, תיאסר הבערת מדורות במרחב הציבורי בין 11 ל-12 במאי.

נוסף לכך, לא תותר כניסה לשטח הר מירון למי שאינו תושב השטח או שאינו גורם מוסמך. עם זאת – שר הדתות, שר הבריאות, שר הפנים ושר התחבורה - שארבעתם חרדים או דתיים – יוכלו לתת אישורים חריגים לכניסה להר מירון לטובת הדלקת מדורות.

מדורה בל''ג בעומר
מדורה בל''ג בעומר | צילום: חדשות 13

בהמשך היום יפרסם משרד האוצר את המתווה שלו לחזרה לשגרה, עליו פורסם לראשונה בחדשות 13, לפיו ישראל תחזור לשגרה כמעט מלאה בתוך כחודש וחצי. המתווה מחולק לארבעה שלבים של פעילות מחודשת, כאשר בכל אחד מהם יותרו פעילויות נוספות.

השלב הראשון החל היום, עם חזרת חלק מהתלמידים לבתי הספר, יימשך בימים הקרובים עם פתיחת צימרים, קניונים ושמורות טבע ופארקים לאומיים, ויסתיים ב-10.5 עם חזרת הגנים עד גילאי 6.

המונים בנמל תל אביב
המונים בנמל תל אביב | צילום: חדשות 13

בשלב השני, כעבור שבוע מתום השלב הראשון, ייפתחו כיתות ד'-ו', מלונות, שווקים, חדרי כושר וסטודיו, בריכות שחייה בכפוף להנחיות, ספורט מקצועי ללא קהל, ספריות, מוזיאונים ומוסדות תרבות, טיפול לא רפואי בגוף האדם וחוגים ומרכזיים קהילתיים.

השלב השלישי, ב-31.5 יהיה פתיחת אולמות אירועים, מסעדות, ברים, בתי קולנוע ותיאטראות, השלמת מענה לכיתות ז'-י', סמינרים והכשרה על תיכונית לא אקדמית. בשלב האחרון, ב-14.6 - תותר כל פעילות שלא נאסרה במפורש.

בתוך כך, מאות אלפי תלמידי כיתות א' עד ג' וי"א-י"ב חזרו היום לשגרת לימודים בצל התפרצות מגפת הקורונה. עם זאת, במספר רשויות החליטו כי הלימודים לא ייפתחו - במחאה על חוסר הסדר והזמן להיערך בהתאם. בהמשך השבוע צפויים להיפתח בתי ספר נוספים. יש לציין כי בירושלים 70% מהתלמידים הגיעו לבתי הספר, במועצה האזורית שער הנגב 80% ובשדרות 25% אחוזים בלבד.