"הטייקונים גוזלים הכול": בשביל בניין רב קומות - אנדרטה בת"א תועבר ממקומה

יחזקאל מתתיהו גילה בהפתעה כי האנדרטה שבנה אחיו, שנהרג בפיגוע, תועתק ותועבר לכביש הטייסים. "הכביש סואן - זה זלזול בתושבים". עיריית תל אביב: המבנה יועתק למיקום סמוך ומשודרג

זמן צפייה: 01:25

יחזקאל מתתיהו, בן 45 מתל אביב, התעורר הבוקר (חמישי) לבשורה קשה עבורו. אחיו הגדול, מרדכי "מטכל" מתתיהו, שנהרג לפני כעשור בפיגוע, היה חלק מתנועת הנוער העובד והלומד. בשנת 1971 היה ממקימי האנדרטה בשכונת רמת הטייסים בעיר, לזכר הטייסים שנפלו במלחמת העצמאות. הבוקר הודיעו לו שפועלים הגיעו כדי להזיז את האנדרטה.

"ישר יצאתי לשם", סיפר מתתיהו לחדשות 13, "לנשום היה קשה לי מרוב המחשבות. למה אף אחד לא הודיע לנו? למה לא הכינו אותנו לזה? בתור ילד בן חמש שתלתי שתילים באנדרטה, כל שנה היינו מגיעים לטקס יום הזיכרון, ואני קורא שם קדיש. כל השכונה באה לטקס. אמא שלי, יחד עם רונה רמון ז"ל, הניחה שם אבן באנדרטה בשביל אחי הגדול".

אנדרטה לזכרו של מרדכי מתתיהו
אנדרטה לזכרו של מרדכי מתתיהו

הבוקר הסתבר למתתיהו שהאנדרטה תועבר מקום במטרה לבנות בניין רב קומות, ללא הודעה מוקדמת. האנדרטה הפרטית תועתק לכביש הטייסים, ועבור תושבי השכונה זה מקומם. "באים טייקונים וגוזלים הכול. זה אנדרטה לנופלים, לא בית פרטי. הכול בשביל בצע כסף. אף אחד לא מודיע כלום, פשוט מגיעים פועלים והורסים הכול. איך קורה דבר כזה".

"אני עצרתי אותם בגוף שלי היום", הוסיף, "הם כבר התחילו לשבור, אבל לא נתתי להם. הפתרון שלהם להעביר את האנדרטה לכביש סואן כמו כביש הטייסים, זה פשוט לזלזל בתושבים. מה פתאום שיעבירו אנדרטה לכביש סואן כזה, בלי לשאול או להתייעץ איתנו, בלי לשמוע מה שיש לנו להגיד. ניסיתי להתקשר לעירייה, העבירו אותי מאחד לשני, לא חוזרים אלי, אני לא יודע מה לעשות, זה הרגשה של חוסר אונים".

תגובת עיריית תל אביב: "האנדרטה לא נהרסת אלא מועתקת למיקום סמוך ומשודרג באותו הרחוב וזאת לנוכח הקמת בניינים בשטח הפרטי שבו היא ממוקמת ומתוך רצון לשמר ולכבד את זכר הנופלים".