בתום שבוע של חיפושים בכנרת: אותרה גופת הנעדר ראאיד מחאמיד

עו"ד ראאיד מחאמיד, תושב אום אל-פחם בן 49, נפל ביום שישי שעבר מסירת מנוע סמוך לקיבוץ עין גב, ומאז חיפשו אחריו כוחות הצלה גדולים. בצהריים נמצאה גופתו

זמן צפייה: 01:37

בתום שבוע של חיפושים: גופתו של עו"ד ראאיד מחאמיד נמצאה היום (שבת) בכנרת. מחאמיד, תושב אום אל-פחם בן 49, נעדר מאז יום שישי שעבר לאחר שנפל מסירת מנוע סמוך לחוף עין גב.

מהמשטרה נמסר: "לאחר מבצע חיפושים נרחב של משטרת ישראל, בשיתוף לוחמי זרוע הים, אותרה הבוקר גופתו של ראיד מחאמיד, שזוהתה על ידי בני משפחתו. במרוץ נגד הזמן, הופעלו כלל האמצעים הקיימים לרבות: אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, לוחמי זרוע הים, מסוקי וסירות משטרה, אופנועי ים, סירות מתנדבים. מאמצי החילוץ וההצלה התמקדו באיתור הנעדר על ידי סריקות נרחבות שבוצעו ביום ובלילה, מהאויר, על רצועת החוף ובתוך המים.

"גופתו אותרה הבוקר על ידי זרוע הים באמצעות סריקות נרחבות של הימה תוך שימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים ונרחבים של לוחמי היחידה לאיתור ימי של זרוע הים (שייטת 3) ונמשטה מעומק הכנרת על ידי לוחמים צוללנים מהיחידה למשימות תת מימיות של זרוע הים. במאמץ הכולל לקחו חלק: זרוע הים, סירות השיטור ימי, פרשים, סיירים, מסוקי ואנשי היחידה האוירית, צוותי מתנדבי יחידת חילוץ גולן, מתנדבי יחידת הצוללים של משטרת ישראל, צוללני כב"ה וזק"א, מתנדבי זק"א, איחוד הצלה עין גב, לוחמי מג"ב והמועצה האזורית עמק הירדן. משטרת ישראל מודה לכלל היחידות וכוחות המתנדבים שלקחו חלק גדול במאמצי החיפושים אחר הנעדר".

החיפושים בכינרת: אותרה גופת הנעדר ראאיד מחאמיד
החיפושים בכינרת: אותרה גופת הנעדר ראאיד מחאמיד | צילום: דוברות המשטרה

המועצה האזורית עמק הירדן והעומד בראשה, עידן גרינבאום, שלחו את תנחומיהם למשפחה: "בהזדמנות זו מבקשת המועצה להודות לכל כוחות הביטחון ולמתנדבים הרבים מהעמק שלקחו חלק בחיפושים. אני משתתף בצערה העמוק של המשפחה, אלה רגעים קשים. חשוב לציין את המתנדבים הרבים שלקחו חלק בחיפושים. אני קורא לציבור הנופשים לנקוט את מירב אמצעי הזהירות במהלך החופשה בכנרת", ציין עידן גרינבאום.

החיפושים אחר עו''ד ראאיד מחאמיד, הנעדר בכנרת
החיפושים אחר עו''ד ראאיד מחאמיד, הנעדר בכנרת | צילום: דוברות המשטרה

בשעות אחר הצהריים של יום שישי שעבר הפליג מחאמיד בסירת מנוע עם חבריו, ובשלב מסוים הוא נעמד ונפל למים הסוערים, סמוך לקיבוץ עין גב. חבריו ניסו להצילו ללא הצלחה, והזעיקו את כוחות המשטרה. ביום שבת הגיעה לאזור גם יחידת להבה, יחידת העלית של כבאות והצלה, המתמחה בצלילות חיפוש והצלה ובאיתור נעדרים בעזרת סירת מנוע, גלאי תת מימי יעודי ובאמצעות סריקות במים עם ראות מוגבלת.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2407222105' autoplay='0' credit='' desc='אחיו של מחאמיד בתחילת השבוע: "רק רוצה לקבור את אחי"' poster='' kid='1_m2936f0t' duration='']

אחיו של מחאמיד התראיין בתחילת השבוע למהדורה המרכזית, ואמר כי הוא איבד תקווה למצוא את אחיו בחיים. "אני רק רוצה לקבור את אחי", אמר האח לחדשות 13.