מאות בהלוויית תומר ואיתם שנרצחו בפיגוע: "הרוע והשנאה רק יגרמו למוות מיותר"

שלושת הנרצחים בפיגוע הובאו היום למנוחות. מורד וחברו איתם מגיני נטמנו בכפר סבא, והלווייתו של ברק לופן נערכה בקיבוץ גינוסר. אביו של איתם ספד לו: "מבטיח שכולם יזכרו אותך תמיד"; מוקדם יותר טל אחותו של תומר מורד ספדה לו: "כולם מבינים איזו נשמה מיוחדת חיה איתנו"

זמן צפייה: 03:45

הלוויותיהם של תומר מורד ואיתם מגיני, שנרצחו בפיגוע הירי בתל אביב, נערכו היום (ראשון) בכפר סבא, עיר הולדתם. מסע ההלוויה של מורד החל ב-15:30 בבית העלמין פרדס חיים, והלווייתו של מגיני החלה ב-16:30 בבית העלמין מנוחה נכונה. בשעה 17:30 תיערך הלוויתו של הנרצח השלישי בפיגוע, ברק לופן, בקיבוץ גינוסר.

אייל, אביו של איתם מגיני, ספד לו: "בני היקר, ביום חמישי בערב נרצחת. הרוע והשנאה רק יגרמו למוות מיותר ועצב גדול. אני ואמא, נועה אחותך ואיילה ארוסתך, נזכור אותך לעד. עצוב מאוד שנלקחת מכולנו בגיל כל כך צעיר. מבטיח שכולם יזכרו אותך תמיד. אוהב אותך תמיד עד יומי האחרון".

הלווייתו של איתם מגיני
הלווייתו של איתם מגיני | צילום: רויטרס

חגי, סבו של איתם, ספד לו: "איתם הוא הנכד שכל סבתא וסבא מתפללים אליו. מגנט של אנשים, מנהיג, וכל מי שהכיר או נגע בו אי פעם, חש שאיתם מיוחד. הוא הרוח החיה, האש המתפרצת, תמיד מאיר פנים. הוא איש שרוצים לאהוב. נמשיך להאמין שזה פשוט לא ייתכן".

נועה, אחותו של איתם, ספדה: "אח שלי הגדול והיחיד, אין לי מילים והלב שלי לא באמת מבין. אנחנו ביחד לנצח. תמיד שמרת עלי והגנת עלי מפני העולם. אני מבטיחה לך שאשמור על כולם. אני יודעת שאתה איתי בלב תמיד. אני יודעת שתשמח בשבילי על כל דבר שאעשה בחיים. אתה חלק מהדם שלי ואתה תמיד תהיה בלב שלי".

הלווייתו של איתם מגיני
הלווייתו של איתם מגיני

רועי, בן דודו של איתם, ספד לו: "היית לי ולכל הנכדים מודל לחיקוי, בזכות מי שהיית ומה שהיית משדר לכולנו. בכל פגישה משפחתית שואלים איפה איתם. שלטת בכל נושא שקיים, תן לי רבע ממה שהיה לך. בשישי היינו צריכים לחגוג לך ולאיילה את האירוסין. אני אזכור תמיד את המשפטים שלך, את תמונת המגנט מהבר מצווה שלי. אני טיפונת עצוב עכשיו, אבל תכף אשמח ואחייך כי זה מה שהיית רוצה".

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, ספד לאיתם: "כשאומרים את הביטוי 'מלח הארץ' מתכוונים לאיתם. דוגמה ומופת לאחרים. ערכי, מנהיג, סמל למצוינות, גאווה לכל אב ואם, שרק השמיים היו הגבול בשבילו. אבל יותר מכל אֵיתָם היה אדם שראה חובה לתרום לחברה ולַזולת. עבור איתם, מצוות ואהבת לרעך כמוך, לא הייתה סיסמה, כי אם דרך חיים ותפיסת עולם. זו הסיבה שהוא היה חתום על כרטיס אד"י, ותרומתוֹ האחרונה לחברה בישראל הייתה לתרום את קרניות עיניו כדי שיתנו אור לאדם אחר. כזה היה איתם - אדם שמפיץ אור".

הלווייתו של איתם מגיני
הלווייתו של איתם מגיני

מוקדם יותר נערכה הלווייתו של תומר מורד בבית העלמין "פרדס חיים" בכפר סבא. אריאל וינבלט, בת זוגו של תומר, ספדה לו: "תומר שלי, הלב שלי, העוגן שלי, העולם שלי, אתה הכל בשבילי. הגוף חלש ורועד והלב לא תופס. זה היה אמור להיות עוד יום ראשון משעמם. לא מצליחה לקרוא מילים כמו ז"ל או בית עלמין עם חיבור לשם שלך. אנחנו לא באמת נפרדים היום, זה לעולם יהיה אנחנו. יש לנו את האהבה הכי נכונה וגדולה. את האהבה הזאת אף אחד לא יוכל לקחת לעולם. הנוכחות שלך היא לא פחות ממדהימה, כל אחד יגיד את זה".

"אני רוצה לומר לך תודה", אמרה אריאל, "תודה לך על הזכות להיות לצידך כמעט שבע שנים מופלאות. תודה לך על החוויות, הערכים, הצחוק החי והמשמח. אני אפילו אבוא למשחקים של הפועל כמו שרצית, היית מאמין? אני מבטיחה לנסות להמשיך לחיות. רק בבקשה תגיד לי שבקצה יש אור. הלב, הנפש והנשמה שלנו תמיד יהיו אחד. מחכה שניפגש שוב. אריאל שלך".

אחותו של תומר מורד, טל ואימו, בהלוויה
אחותו של תומר מורד, טל ואימו, בהלוויה | צילום: רויטרס

טל, אחותו של תומר, ספדה: "הפרידה ממך כואב לי בכל כלי דם אם לומר את האמת. אני מסרבת להאמין שזה קורה. תומר יקר שלי, היית לי אח לתפארת. אני מודה על הזכות להיות אחותך בעשרים ושבע שנים האחרונות. אני לא אשכח את הימים שהייתי מסיעה אותך למשחקים של הפועל, ואיך שרנו בקולי קולות. כולם מבינים איזו נשמה מיוחדת חיה איתנו בשנים האלה. קרן אור מהלכת. אני יודעת בכל לבי שהיית רוצה שנמשיך בשמחה".

משפחתו של תומר מורד ובת זוגו בהלוויתו
משפחתו של תומר מורד ובת זוגו בהלווייתו

גל בנבנישתי חבר קרוב של תומר ספד לו: "כל-כך הרבה דברים אפשר להגיד ולספר עלייך, או את הדברים שתכננו לעשות. תמיד היית בשלן, פותח שולחן כיד המלך, תמיד עם חיוך. מה שהספקת ולאן שהגעת, יש אנשים שלא יספיקו לעולם. היית הלב של כולנו, המאחד של כולנו. תודה לך על חברות ארוכת שנים. ורק משתי מילים אני הכי פוחד: 'הראשונה היא שם, השנייה נהרג'".

לבקשת המשפחה, שרו אוהדי מועדון הפועל תל אביב שהגיעו להלוויתו של תומר את השיר "לעולם לא תצעדי לבד" בתום הלווייתו.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2204101644' autoplay='0' credit='' desc='שירת אוהדי הפועל תל אביב בהלוויתו של תומר מורד' poster='' kid='1_rfybiq3y' duration='36']

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו: "יום קשה, אין מילים שיוכלו לנחם. שלושת נרצחי הפיגוע בתל אביב מובאים כעת למנוחות.איתם מגיני ותומר מורד, זכרם לברכה, החברים הטובים שגדלו יחד, מלאי החיים, סטודנטים מבריקים, שני אנשים יפים, מוצלחים, שכל עתידם היה לפניהם. שניהם עמדו להתחיל פרק חדש בחייהם אחרי שנות הרווקות בתל אביב, ולמסד את הקשר עם בנות הזוג שאהבו כל כך".

"הלב שלנו, של כולנו, פועם יחד עם המשפחות", הוסיף בנט, "אנחנו נבוא חשבון עם כל מי שהיה לו קשר, ישיר או עקיף, לפיגועים. נגיע לכל מקום שנדרש – ונגדע את פעולות הטרור הרצחניות הללו".

נשיאת ארונו של תומר מורד שנרצח בפיגוע בתל אביב
נשיאת ארונו של תומר מורד שנרצח בפיגוע בתל אביב | צילום: רויטרס

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא ספד: "אנו עומדים כאן היום אבלים כדי ללוות את תומר בן העיר בדרכו האחרונה. הכאב שלנו כפול, כפר סבא נפרדת היום משניים מטובי בניה, בוגרי בית הספר הרצוג, שאהבו לבלות, לצחוק ולהנות יחד. משפחת כפר סבא מאחוריכם. נדאג לקרוא על שמם של תומר ואיתם את היציע באצטדיון הכדורגל בכפר סבא. תומר יקר ואהוב, יהי זכרך ברוך".

מפקדו של תומר במילואים, סא"ל במיל' רותם פארן: "תומר היה מהמפקדים שיודעים לדאוג לחיילים שלו. אחד שגם כולם שבוזים וגמורים, הוא עדיין מחייך. אחד שבכל מצב יצליח להירדם. הייתה הזכות להרגיש לתומר בשיחה האחרונה שלנו, שלדעתי הוא צריך להיות מפקד פלוגה, ושאני על קצינים כמוהו לא מוותר".

תומר מורד ואיתם מגיני שנרצחו בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב
תומר מורד ואיתם מגיני שנרצחו בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב

מורד ומגיני גדלו יחד בכפר סבא, למדו באוניברסיטת תל אביב והתגוררו בעיר. לאחר הפיגוע סיפר אופיר, חבר משותף שלהם, כי "הם לא היו בזמן עבודה, הם עובדים באזור אבל לא בבר עצמו. לא מאמינים שבסוף גם הלכו יחד. ידענו שאם הם לא שולחים אות אחרי שעה, אפילו לאמא ואבא. הבטן מתהפכת. עד שלא ראינו תמונה שהבנו שזה באמת אותו תומר מורד ואיתם מגיני היה קשה להאמין".

Whatsapp Image 2022 04 08 At 1
איתם מגיני וארוסתו איילה | צילום: באדיבות המשפחה

מגיני התארס לבת זוגו איילה רק לפני כשבועיים, ואימה סיפרה בסוף השבוע: "הם ביחד ארבע שנים, לפני שבועיים הוא הציע לה נישואים. הוא היה הגבר המושלם בשבילה, הם התחילו כבר את ההכנות לחתונה. הם היו כל הזמן ביחד ולא נפרדו לרגע".

כוחות הצלה בזירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב
כוחות הצלה בזירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב | צילום: רויטרס

מורד, מגיני ולופן נרצחו בפיגוע שביצע המחבל ראאד חאזם ממחנה הפליטים ג'נין בבר "אילקה" ברחוב דיזינגוף. המחבל נלכד סמוך למסגד ביפו לאחר מצוד לילי, כאשר שני לוחמים מהיחידה המבצעית של שב"כ זיהו אותו, ולאחר שהוא ירה לעברם הם השיבו אש וחיסלו אותו.