3,000 שוטרים וחסימות בגוש דן: מפת הפקקים הצפויה לקראת הלוויית הרב קנייבסקי

בצל הערכות המשטרה על הלוויה הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל, יושפעו הכבישים 4, 6, 2 ועוד, ובמשטרה מבקשים ממי שיכול להימנע מהגעה לגוש דן מתבקש לעשות כן. בתוך כך, בבית החולים שיבא חוששים מכך שביה"ח צפוי להיות נצור שעות ארוכות בעקבות חסימות הכבישים הסמוכים

זמן צפייה: 04:09

הלווית הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הזרם החרדי-ליטאי, תערך מחר (ראשון) בשעה 11:00 בבוקר. הרב קנייבסקי ייטמן לצד רעייתו, בת-שבע קנייבסקי שהלכה לעולמה בשנת 2011. מסכי ענק יוצבו בכל רחבי העיר בני ברק בכדי למנוע לחץ.

במסגרת ההערכות הלאומית, גם צה"ל יסייע למשטרה, כאשר אצטדיון רמת גן יהפוך למנחת חירום ובו יהיו מסוקים בכוננות עם צוותים של יחידת החילוץ 669, פלוגות אלונקאים תהיינה פרוסות בשטח וחיל האוויר יספק צילומים מהאוויר לטובת המשטרה.

ההערכות במשטרה גורסות כי ישתתפו לכל הפחות מיליון איש באירוע ותשפיע על התנועה בכל רחבי הארץ. כביש 4 יסגר ממחלף מורשה ועד מסובים מהשעה 7:00 בבוקר, עד פיזור האירוע, לכל הפחות 12 שעות. המקטע בין המחלפים הזה יהפוך לטרמינל להורדת נוסעים מאלפי אוטובוסים שיגיעו למקום, ומשעות הבוקר המוקדמות יחסמו כל הכניסות לבני ברק. בנוסף, הלימודים בבתי הספר והמוסדות האקדמים צפויים להתקיים במתכונת מקוונת - ההודעות יישלחו להורים שילדיהם לומדים במסגרות הרלוונטיות, כנ"ל גם לסטודנטים באוניברסיטאות והמכללות.

עומסים כבדים צפויים הכבישים 6, 5, 2. שיבושי התנועה ישפיעו גם על ההגעה לנמל התעופה בן גוריון. גורמים במשטרה מבקשים להימנע מהגעה לאזור גוש דן, פרט למגיעים ללוויה, שכן כל האזור יושבת.

הרב חיים קנייבסקי
הרב חיים קנייבסקי

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערב הערכת מצב בעניין ההיערכות להלוויית קנייבסקי, והנחה את מנכ"ל משרדו ואת מזכירו הצבאי לעמוד בקשר שוטף עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל ולסייע בכלל הצרכים העולים מן השטח באופן מיידי. עוד הנחה בנט את מנכ"ל משרדו להעביר לכלל משרדי הממשלה הנחיה לצמצום כח האדם במידת האפשר באזורים הרלוונטיים, למעט עובדים חיוניים, על מנת להקל על העומס בכבישים.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: "מחר בבני ברק משטרת ישראל עומדת לנהל אירוע בסדר גודל שלא נתקלנו בו במחוזותינו. המשטרה כולה נרתמה למשימה לאפשר את התנהלות הלוויה כנדרש ואת ביטחון ציבור המלווים. המפתח לכך הוא שיתוף פעולה בין-משרדי ועם הרשויות המקומיות ובראשן של בני ברק. מעל לכל משטרת ישראל זקוקה לשיתוף פעולה של הציבור המשתתף בלוויה ולציבור הכללי באזור המרכז".

נציגי המשטרה בדיון על היערכות משטרת ישראל להלווית הרב קנייבסקי
נציגי המשטרה בדיון על היערכות משטרת ישראל להלווית הרב קנייבסקי | צילום: דוברות המשטרה

מחר, החל מהשעה 6:00 בבוקר ייחסמו הצירים הבאים:

  • הכניסות והיציאות בעיר בני ברק. העיר תהיה סגורה לכניסה וליציאת כלי רכב. על תושבי בני ברק והמבקרים בה להיערך בהתאם.
  • רחוב חזון אי"ש בבני ברק לכל אורכו וכל הכבישים המובילים אליו.
  • רחוב ז'בוטינסקי ייחסם מצומת בן גוריון ועד דרך רבין. כמו כן ייחסמו לתנועה הכבישים המובילים לז'בוטינסקי.
  • כביש 4, לצפון ולדרום, מצומת מורשה ועד מחלף משמר השבעה (התנועה תופנה לכביש 1 למזרח/מערב).
  • מחלף אלוף שדה עד דרך השלום.
  • דרך אם המושבות מכיוון קניון איילון בשני הכיוונים.
  • התנועה בכביש 471 תיחסם לכיוון כביש 4.
  • התנועה בכביש 1 תיחסם ממחלף גנות לכביש 4 לצפון ותופנה לכביש 1 מערב.
  • התנועה בכביש 4 תיחסם מגנות לצפון ותופנה לכביש 1 ולכביש 44.
  • התנועה בכביש 44 תיחסם ממחלף השבעה לכביש 4 צפון ותופנה לכביש 1 מערב/מזרח.
  • העלייה מכביש 461 מחלף מסובים לכביש 4 לצפון תיחסם.
  • כביש 461 ממחלף מסובים לכביש 4 לצפון.
  • ייחסמו הירידות מקרית אונו וגבעת שמואל לכיוון 471.
  • צומת שעריה לכיוון 471 למערב.

Whatsapp Image 2022 03 18 At 1
צוותי איחוד הצלה בביתו של הרב קנייבסקי | צילום: איחוד הצלה

המפכ"ל התייחס בדבריו להלוויתו של הרב קנייבסקי: "המטרה של משטרת ישראל היא שההלוויה תעבור בצורה בטוחה ובאופן מסודר שיאפשרו את קיומה עם כמות המשתתפים הגדולה שצפויה להגיע, ותנאי השטח המאתגרים באחת הערים הצפופות בישראל. אנו נפעל כאשר שלומם ובריאותם של המשתתפים הם בראש סדר מעיינינו במקביל לשאר האיומים שאנו מכירים. כ-3,000 שוטרים מכל רחבי הארץ יקחו חלק במבצע המורכב הזה בפיקוד מחוז תל אביב וכל מערכי המשטרה יקחו חלק במבצע שימשך למעלה מ- 15 שעות, ולאחר סיום ההלוויה עם הגעת המוני מבקרים לאזור בית העלמין שצפויים להגיע בימים הקרובים".

בד בדד, בבית החולים שיבא חוששים מכך שבית החולים יהיה נצור במשך שעות ארוכות במרכז הרפואי בצל חסימות הכבישים הסובבים את המרכז. בבית החולים דנים בפתרונות למטופלים ולעובדים בצל האירוע. בנוסף, במד"א מבקשים מנשים בסוף ההריון שצפויות ללדת ומחולים כרוניים לא להימצא מחר ככל הניתן באזורי העומס הצפויים בשל מסע הלוויה של הרב קנייבסקי - זאת בשל הצפיפות שעלולה לעכב הגעת אמבולנסים.

הרב חיים קנייבסקי
הרב חיים קנייבסקי

הרב קנייבסקי נפטר אתמול אחר הצהריים בביתו שבבני ברק, לאחר מאמצי החייאה ממושכים של צוותי הרפואה שהוזעקו למקום. נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לו: "יחד עם המוני בית ישראל, אני כואב את הבשורה המרה עם עלייתו של גדול הדור ושר התורה, הגאון הרב חיים קניבסקי לגנזי מרומים. אהבת התורה, צניעותו, ענוותנותו והנהגתו הרוחנית יחסרו לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב: "חרף גדולתו בתורה ובציבור, הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם. הוא היה מנהיג ציבור אמיתי, אשר מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל - בחוכמה, ביישוב הדעת, בבקיאות נדירה. אני משתתף בצער המשפחה באבלה הכבד. יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים".