הרב קנייבסקי יובא מחר למנוחות: במשטרה נערכים להלוויה הגדולה בתולדות המדינה

לפי ההערכות כמיליון איש צפויים להגיע לבני ברק ולהשתתף במסע ההלוויה של מנהיג הזרם הליטאי, שהלך לעולמו בגיל 94. כ-2,500 שוטרים צפויים להירתם למשימה, וכביש 4 ייסגר למשך כ-12 שעות

זמן צפייה: 07:47

מותו של הרב חיים קנייבסקי אתמול (שישי) בגיל 94 התקבל באבל גדול בציבור החרדי, ובפרט בזרם הליטאי שראה בו את המנהיג הרוחני, ובמשטרה נערכים להלוויה שתיערך מחר בבני ברק - ועל פי ההערכות תהיה הגדולה בתולדות המדינה.

לפי הערכות המשטרה, כמיליון איש צפויים להשתתף במסע ההלוויה, שצפויה להיות גדולה יותר מהלווייתו של הרב עובדיה יוסף שנפטר ב-2013. כ-2,500 שוטרים צפויים להירתם למשימת אבטחת ההלוויה, ובמשטרה נערכים בכוחות גדולים לאבטח את הרכב שיוביל את גופת הרב.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי צפוי לקיים היום ישיבת עבודה עם מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, על מנת לסגור את פרטי המבצע הגדול ביותר שביצעה המשטרה בשנים האחרונות. כבר עכשיו הרחובות סביב ביתו של הרב בבני ברק סגורים, והגישה לביתו נחסמה.

מחר מתכננת המשטרה לסגור את כביש 4 למשך כ-12 שעות, והוא ישמש מעין תחנת אוטובוסים גדולה לאיסוף רבים מהציבור החרדי שיגיעו לאירוע. במשטרה ממליצים לקהל הרחב שלא להגיע עם ילדים, בשל הדוחק הצפוי במקום.

הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי
הרב חיים קנייבסקי

הרב קנייבסקי נפטר אתמול אחר הצהריים בביתו שבבני ברק, לאחר מאמצי החייאה ממושכים של צוותי הרפואה שהוזעקו למקום. נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לו: "יחד עם המוני בית ישראל, אני כואב את הבשורה המרה עם עלייתו של גדול הדור ושר התורה, הגאון הרב חיים קניבסקי לגנזי מרומים. אהבת התורה, צניעותו, ענוותנותו והנהגתו הרוחנית יחסרו לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב: "חרף גדולתו בתורה ובציבור, הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם. הוא היה מנהיג ציבור אמיתי, אשר מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל - בחוכמה, ביישוב הדעת, בבקיאות נדירה. אני משתתף בצער המשפחה באבלה הכבד. יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים".

הרב חיים קנייבסקי
הרב חיים קנייבסקי

הרב קנייבסקי נולד ב-1928 בפינסק, אז בפולין וכיום בבלארוס, כבנם הבכור של הרב יעקב ישראל קנייבסקי ופעשא מרים, אחותו של החזון איש. בשנת 1934 עלה לארץ ישראל עם משפחתו, שהתיישבה בבני ברק.

מאז פטירתו של הרב שטינמן לפני כחמש שנים, נחשב הרב קנייבסקי לאחד משני מנהיגי הציבור הליטאי המרכזיים, לצד הרב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז'. קנייבסקי היה נשוי לרבנית בת-שבע קניבסקי, שנפטרה ב-2011.