אזור המרכז נסגר: כל מה שצריך לדעת לקראת הלוויית הרב קנייבסקי

מנהיג הזרם החרדי-ליטאי יובא למנוחות בבני ברק, וההערכות הן כי מיליון איש צפויים ללוות אותו בדרכו האחרונה. כבישים רבים ייחסמו, בתי חולים יפתחו אתרים לקליטת פצועים, אצטדיון ר"ג יוסב למנחת מסוקים, ומערכת החינוך תעבור למתכונת של למידה מקוונת

זמן צפייה: 06:39

הלווית הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הזרם החרדי-ליטאי, תיערך היום (ראשון) בשעה 12:00 בצהריים. הרב קנייבסקי ייטמן לצד רעייתו, בת-שבע קנייבסקי שהלכה לעולמה בשנת 2011. מסכי ענק יוצבו בכל רחבי העיר בני ברק בכדי למנוע לחץ.

לפי הערכות המשטרה כמיליון איש צפויים להשתתף במסע ההלוויה, וחסימות הצירים (כולל כביש 4) כפי שפורסמו יחלו החל מהשעה 06:00 (ולא כפי שפורסם מוקדם יותר). הציבור מתבקש להיערך בהתאם ולהימנע להגיע עם רכבים לצירים שייחסמו ובסביבתם.

  • הכניסות והיציאות בעיר בני ברק. העיר תהיה סגורה לכניסה וליציאת כלי רכב. על תושבי בני ברק והמבקרים בה להיערך בהתאם.
  • רחוב חזון אי"ש בבני ברק לכל אורכו וכל הכבישים המובילים אליו.
  • רחוב ז'בוטינסקי ייחסם מצומת בן גוריון ועד דרך רבין. כמו כן ייחסמו לתנועה הכבישים המובילים לז'בוטינסקי.
  • כביש 4, לצפון ולדרום, מצומת מורשה ועד מחלף משמר השבעה (התנועה תופנה לכביש 1 למזרח/מערב).
  • מחלף אלוף שדה עד דרך השלום.
  • דרך אם המושבות מכיוון קניון איילון בשני הכיוונים.
  • התנועה בכביש 471 תיחסם לכיוון כביש 4.
  • התנועה בכביש 1 תיחסם ממחלף גנות לכביש 4 לצפון ותופנה לכביש 1 מערב.
  • התנועה בכביש 4 תיחסם מגנות לצפון ותופנה לכביש 1 ולכביש 44.
  • התנועה בכביש 44 תיחסם ממחלף השבעה לכביש 4 צפון ותופנה לכביש 1 מערב/מזרח.
  • העלייה מכביש 461 מחלף מסובים לכביש 4 לצפון תיחסם.
  • כביש 461 ממחלף מסובים לכביש 4 לצפון.
  • ייחסמו הירידות מקרית אונו וגבעת שמואל לכיוון 471.
  • צומת שעריה לכיוון 471 למערב.

בתוך כך, רכבת ישראל הודיעה כי בשל ההלוויה של הרב קניבסקי בבני ברק, צפויים לאורך כל היום מחר עומסים קיצוניים ברכבות ובתחנות, בדגש על שעות הבוקר, וביקשו להימנע מנסיעות לא חיוניות.

במסגרת ההערכות הלאומית, גם צה"ל יסייע למשטרה, כאשר אצטדיון רמת גן יהפוך למנחת חירום ובו יהיו מסוקים בכוננות עם צוותים של יחידת החילוץ 669, פלוגות אלונקאים תהיינה פרוסות בשטח וחיל האוויר יספק צילומים מהאוויר לטובת המשטרה.

נציגי המשטרה בדיון על היערכות משטרת ישראל להלווית הרב קנייבסקי
נציגי המשטרה בדיון על היערכות משטרת ישראל להלווית הרב קנייבסקי | צילום: דוברות המשטרה

בנוסף, לא תתקיים הגעה לבסיס תל השומר מלבד צרכים חיוניים, בהם גם אירועי הגיוס, זימוני הצו הראשון ועוד, ובסיס שלישות רמת גן. חיילים יפעלו לפי הוראות מפקדיהם. לבסיס הקריה וצריפין יש לצמצם הגעה לשיקול דעת המפקדים. מוקד מופת יהיה סגור מחר, מרכז הבודדים והמרכז למשפחה לוחמת יפעלו כרגיל באמצעות מספרי הטלפון הניידים.

חדרי המיון בבתי החולים איכילוב, שיבא ובילינסון יפתחו מהבוקר אתרים לקליטת פצועים קלים ובנקי הדם יתוגברו במנות. כמו כן, במד"א מבקשים ממי שעלול להזדקק לסיוע רפואי, בהם נשים בסוף ההריון שצפויות ללדת וחולים כרוניים, ככל הניתן לא להימצא מחר באזורי העומס הצפויים בשל מסע הלוויה של הרב קנייבסקי, זאת בשל הצפיפות שעלולה לעכב הגעת אמבולנסים.

הרב חיים קנייבסקי
הרב חיים קנייבסקי

מוקדם יותר קיים ראש הממשלה נפתלי בנט הערכת מצב בעניין ההיערכות להלוויית קנייבסקי, והנחה את מנכ"ל משרדו ואת מזכירו הצבאי לעמוד בקשר שוטף עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל ולסייע בכלל הצרכים העולים מן השטח באופן מיידי. עוד הנחה בנט את מנכ"ל משרדו להעביר לכלל משרדי הממשלה הנחיה לצמצום כח האדם במידת האפשר באזורים הרלוונטיים, למעט עובדים חיוניים, על מנת להקל על העומס בכבישים.

בנוסף, הלימודים בבתי הספר והמוסדות האקדמים צפויים להתקיים במתכונת מקוונת - ההודעות יישלחו להורים שילדיהם לומדים במסגרות הרלוונטיות, כמו גם לסטודנטים באוניברסיטאות והמכללות באזור. ברמת גן יהיה מחר מעבר מלא ללמידה מרחוק. בגבעתיים ובאור יהודה יתקיים מעבר חלקי (כמחצית מהמוסדות), כמו כן מערך ההסעות לחינוך המיוחד לא יפעל.

בתל אביב 21 בתי ספר ועשרות גנים ילמדו מרחוק. בקריית אונו - 10 בתי ספר ילמדו מרחוק.בנוסף-עשרות גנים בגני תקווה, גבעת שמואל ופתח תקווה לא ייפתחו מחר.

כמו כן, לא יתקיימו בתלמודי תורה בתי ספר וישיבות בעיר בני ברק, בשאר הארץ מעל גיל 9 לא יתקיימו לימודים ויצאו הילדים עם הוריהם להלוויה, עד גיל 9 מי שיתאפשר יצרף כיתות ויקיים לימודים.  כמו כן לא יתקיימו מחר הלימודים בבתי ספר לבנות הלימודים ובסמינרים בכל רחבי הארץ לא יתקיימו לימודים.

הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי
הרב חיים קנייבסקי

הרב קנייבסקי נפטר ביום שישי בביתו שבבני ברק, לאחר מאמצי החייאה ממושכים של צוותי הרפואה שהוזעקו למקום. נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לו: "יחד עם המוני בית ישראל, אני כואב את הבשורה המרה עם עלייתו של גדול הדור ושר התורה, הגאון הרב חיים קניבסקי לגנזי מרומים. אהבת התורה, צניעותו, ענוותנותו והנהגתו הרוחנית יחסרו לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב: "חרף גדולתו בתורה ובציבור, הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם. הוא היה מנהיג ציבור אמיתי, אשר מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל - בחוכמה, ביישוב הדעת, בבקיאות נדירה. אני משתתף בצער המשפחה באבלה הכבד. יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים".