אביגדור קהלני על הקריאות לבנט לא להגיע לטקסי זיכרון: "הגזמה"

השר לשעבר שוחח באירוע שבתרבות עם העיתונאי רועי כ"ץ וטען כי "אם יש לך תפיסה פוליטית ואתה לא רוצה לראות את המנהיג שלך אז תישאר בבית". קהלני נשאל גם על סוגיית הזיקוקים שמפריעה להלומי הקרב ואמר: "אתה לא יכול לכפות על הציבור את הבעיה שלך"

זמן צפייה: 01:52

השר לביטחון הפנים לשעבר ותא"ל במיל' אביגדור קהלני השתתף הבוקר (שבת) באירוע שבתרבות בבאר שבע שהונחה על ידי העיתונאי רועי כ"ץ. קהלני התייחס למודעה שפורסמה על ידי משפחות שכולות שקראה לבכירי ממשלת בנט לא לבוא לטקסי יום הזיכרון ואמר כי זו "הגזמה".

לדברי השר לשעבר: "אם יש לך תפיסה פוליטית ואתה לא רוצה לראות את המנהיג שכרגע מנהיג את המדינה, אז יאללה. תישאר בבית". את הדברים אמר עקב מודעה חריגה שפורסמה על ידי משפחות שכולות מסוימות שקראה לבכירי ממשלת בנט שלא להגיע לטקסי יום הזיכרון לחללי צה"ל שיתקיימו השנה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2204301649' autoplay='0' credit='שבתרבות' desc='דבריו של קהלני בנושא הזיקוקים' poster='' kid='1_cos7yeb2' duration='72']

בנוסף, קהלני נשאל על סוגיית הזיקוקים ביום העצמאות. בשנים האחרונות נשמעות יותר ויותר קריאות לבטל או להפחית את כמות זיקוקי יום העצמאות בשל הרעש שמעורר את הפרעת הפוסט-טראומה אצל הלומי קרב. קהלני אמר שלדעתו לא צריך לשנות את המנהג.

"אתה לא יכול לכפות על הציבור את הבעיה שלך", אמר השר לשעבר. "אשתי פוחדת מכלבים. אז מה, היא לא תלך ברחוב? היא תאמר לכל מי שמסתובב בחוץ עם כלבים אל תצאו החוצה? העם רוצה וזקוק לזיקוקים".