התפרעויות אלימות במירון: אבנים יודו לעבר שוטרים - 300 נעצרו

מאות בני אדם ניסו להגיע לאזור בניגוד להוראות והתקהלו באופן אסור, וחלקם אף השליך חפצים על השוטרים שניסו למנוע את הכניסה. כוחות נוספים הוקפצו למקום והרחיקו את ההמון

זמן צפייה: 02:14

מאות בני אדם ניסו הערב (שלישי) להגיע להילולה בהר מירון, למרות האיסור לפי הנחיות משרד הבריאות. התפרעויות והפרות סדר התפתחו במקום בין מתפללים לשוטרים שניסו למנוע את כניסתם. חלק מהתפרעים אף יידו אבנים והשליכו חפצים על כוחות הביטחון - וכ-300 מהם נעצרו. זאת לאחר ששניסו להיכנס בכל מחיר למתחם הקבר, תוך פריצה וגרימת נזקים לגדרות הישוב. כוחות נוספים הוקפצו למקום והרחיקו את ההמון.

מוקדם יותר היום החליטה המשטרה לפתוח בבדיקת נסיבות הגעתם של עומר אדם וקובי פרץ להילולת ל"ג בעומר בהר מירון - שהכניסה אליה נאסרה לציבור הרחב. אריה דרעי, שמכהן כשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, בירך על ההחלטה. "השר מביע צער על כך שהוכנסו למירון אנשים שאינם קשורים לאירוע, בעוד מהציבור הרחב נמנעה הכניסה", נמסר מטעמו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכיר אמריקני: "1 ביולי – לא תאריך קדוש עבורנו לתחילת הסיפוח"

ישראל תבחן מחדש השתתפות של חברה סינית במכרז להקמת מתקן התפלה

חשד לניסיון דקירה במחסום קלנדיה בירושלים – החשוד נורה

התפרעויות בהר מירון
התפרעויות בהר מירון | צילום: חדשות 13
מעצר מתפרעים בהר מירון
מעצר מתפרעים בהר מירון | צילום: דוברות המשטרה

כזכור, הגעתם של הזמרים לאירוע בליווי משטרתי עוררה תרעומת רבה, לאחר שחצי מיליון איש לא הורשו להיכנס. ברשימת המוזמנים שהועברה למשטרה ממפיקי האירוע - שכוללת זמרים, נגנים ואח"מים - מופיע שמו של עומר אדם (שלא הגיע למקום כדי להופיע), וגם אימו שרון אדם.

קובי פרץ, עם זאת, כלל לא רשום ברשימה. מבדיקה ראשונית עולה שהוא הגיע באוטובוס שהסיע 50 אברכים שהשתתפו בהדלקות המותרות, ואף אחד לא בדק אותו. בצל הפרשה התפתחו חילופי האשמות קשים בין גורמים בכירים במשטרה למשרד לפיתוח הנגב והגליל.

קובי פרץ בהילולת הר מירון
קובי פרץ בהילולת הר מירון | צילום: חדשות 13

ברחבי ישראל ציינו אמש את ל"ג בעומר בצל מגפת הקורונה. הדלקת מדורות נאסרה בכל הארץ, ופקחים אכפו את ההנחיות. לא נרשמו הפרות משמעותיות של ההוראות, מלבד עשרות מדורות שהודלקו בבית שמש.

ההילולה המסורתית במירון צומצמה מחשש לעומס מבקרים. כ-150 בני אדם שקיבלו אישור מראש חוגגים את החג בציון קבר רבי שמעון בר יוחאי, בשלושה סבבים, כשבכל סבב לקחו חלק 50 משתתפים בלבד בעודם עוטים מסכה. בכל שנה מגיעים לאזור כ-400 אלף בני אדם, אולם השנה, כאמור, בשל משבר הקורונה - הכניסה נאסרה.