ההפתעה שחיכתה לעובד הניקיון ברכבת: צ'ק בסך מיליון שקלים

ביום חמישי האחרון איתר עובד ניקיון בתחנת הרכבת בירושלים ארנק. הצוות הופתע לגלות כי בתוכו צ'ק בנקאי בשווי מיליון שקלים. הצ'ק נשמר בכספת עד שאותר הנוסע שלו שייך הארנק והסכום הגדול

צ'ק מיליון שקלים תחנת רכבת ירושלים יצחק נבון
הצ'ק שאבד בתחנת הרכבת בירושלים | צילום: דוברות רכבת ישראל

מחזה שלא רואים כל יום: עובד ניקיון בתחנת הרכבת יצחק נבון בירושלים איתר ביום חמישי האחרון ארנק ובתוכו צ'ק בנקאי בסכום של לא פחות ממיליון שקלים. היום (ראשון) הושב הצ'ק לנציג הבנק כדי להעבירו חזרה לבעליו.

בתחנה שבה עוברים כ-20 אלף נוסעים מדי יום מורגלים במציאת אבידות, אך האבידה הזו הפתיעה גם את העובדים. עובד הניקיון איתר את הארנק ביום חמישי והביא אותו למנהל המשמרת. לאחר שווידאו כי לא מדובר בחפץ חשוד, פתחו את הארנק כדי לבדוק פרטים מזהים ומצאו את הצ'ק בסכום האסטרונומי.

צ'ק מיליון שקלים תחנת רכבת ירושלים יצחק נבון
מנהל המשמרת בתחנה ערן פינטו (מימין) משיב את הצ'ק לנציג הבנק | צילום: דוברות רכבת ישראל

מנהל המשמרת חיים אללוף ניסה לאתר את בעל האבידה וכשלא הצליח, פנה למנהל מחלקת האבידות ברכבת ישראל, איציק שטרית. לאחר התייעצות, פנו אנשי התחנה לבנק שממנו הונפק הצ'ק כדי לוודא שהכסף יוחזרו לבעליו החוקיים.

במהלך סוף השבוע, נשמר הצ'ק בכספת התחנה, והבוקר הגיע נציג הבנק לאסוף את האבידה היקרה. "מיד כשהבנתי את שווי ערך האבידה חשתי הזדהות עצומה עם הנוסע שבוודאי נכנס למצוקה גדולה", מספר חיים אללוף, מנהל המשמרת בתחנת ירושלים נבון. "אני עובד כבר שנים רבות ברכבת ויצא לי להחזיר עשרות רבות של אבידות, אבל אבידה יקרה עדיין לא זכיתי להשיב. אני גאה בצוות התחנה ובעובד הניקיון על היושרה והמחויבות לנוסע".