בין שתי ערים: הרכבת הישירה מירושלים לתל אביב יצאה לדרך

אחרי שנים של עיכובים ודחיות, קו הרכבת הישיר שמחבר את שתי הערים הגדולות בישראל סוף סוף החל לפעול. צוות חדשות 13 יצא לשוחח עם הנוסעים ובדק האם הנסיעה בקו החדש באמת אורכת רק 32 דקות

זמן צפייה: 02:20

מהיר מירושלים: אחרי שנים של עיכובים ודחיות, הרכבת הישירה מירושלים לתל אביב סוף סוף יצאה לדרך והנוסעים הראשונים כבר נהנים מהנסיעה המהירה והישירה בין תחנת ירושלים נבון לבין תחנת תל אביב ההגנה, מבלי להחליף רכבות במהלך הדרך.

על פי הפרסום בחדשות 13, הנסיעה אמורה לארוך כ-32 דקות בלבד מי-ם לת"א וכ-34 דקות בלבד עבור מי שעולה לבירה בכיוון השני, כולל עצירת ביניים בנתב"ג. זאת לעומת 50 דקות שארכה הנסיעה בעבר. תדירות הרכבות תעמוד על פעם בחצי שעה בימי חול ובמוצאי שבת פעם בשעה.

למרות המהירות והנוחות, כרגע הקו החדש מגיע רק עד תחנת ההגנה בתל אביב. נוסעים שמעוניינים להמשיך לתחנות הצפוניות של העיר ייאלצו להחליף רכבת, משימה שעלולה להיות מאתגרת בצפיפות של יום ראשון בבוקר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"כל האוטובוס מרוסק": שיחת החירום למד"א לאחר התאונה בכביש 40

בחזרה לרגע התאונה: נהגת הרכב שדרסה אדם למוות ב-2018 – מדברת

זגוגיות מתנפצות – ואנשים נמלטים: תיעוד מזירת הירי בירכא

הנוסעים הראשונים בקו הרכבת החדש מירושלים לתל אביב
הנוסעים הראשונים בקו הרכבת החדש מירושלים לתל אביב | צילום: חדשות 13

"אני כבר שנתיים וחצי לומד בתל אביב, בשבילי זה בול", סיפר מאור חיון, תושב ירושלים ואחד מהנוסעים הראשונים בקו החדש. "זה נוח וכיף לנסוע בה", סיפרה רבקה גורביץ', גם היא תושבת העיר שמנסה את הרכבת הישירה בפעם הראשונה. "זה כיף, לא צריך להחליף תחנות, לקום, לצאת, זה נהדר", הוסיף אבי בן סניור.

צוות חדשות 13 בדק את אורך הנסיעה מירושלים לתל אביב - ומצא כי היא עמדה על 31 דקות, פחות מהזמן אליו התחייבה הרכבת. אך המבחן האמיתי אינו ביום ההשקה הראשון אלא במה שיקרה אחר כך. כעת נותר לראות כמה מהנהגים שנמצאים בפקקים יבחרו להשאיר את מכונית הפרטית בבית, ואולי בכך יוכלו להפחית במעט את העומס על כבישי ישראל הפקוקים.