אבטחה נרחבת וכוננות במלונות: מאחורי הקלעים של פסגת המנהיגים

הגעתם של 50 ראשי מדינות לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ דרשה מבצע מורכב שכלל 11 אלף אנשי ביטחון, 2,300 מצלמות אבטחה והירתמות של העובדים בבתי המלון. "פוטין הזמין את כל התפריט שבע פעמים"

זמן צפייה: 12:59

פסגת המנהיגים שהתקיימה השבוע בירושלים לציון 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ הייתה מבצע מורכב שדרש היערכות ותיאום של גורמים רבים. לקראת הגעתם לארץ של 50 מנהיגי עולם, נפרסו בשטח 11 אלף שוטרים ואנשי ביטחון, הופעלו 2,300 מצלמות אבטחה, וגם בבתי המלון בבירה נרתמו.

מלון המלך דוד אירח כמה מהאישים הבכירים שהגיעו לפסגה, בהם הנסיך צ'ארלס, מלכי ספרד והולנד ונשיא צרפת מקרון. לכל אחד מהם פמליה ומאבטחים שרוצים לחסום את כל המסדרון כשהאח"מ עובר, ואפילו בודקים אם האוכל חלילה לא מורעל.

עוד בחדשות 13:

נתניהו ביד ושם: "יסוד התקומה שלנו – לא תהיה שואה נוספת"

יפה יששכר: פוטין אמר לי "אני מחזיר לך את הילדה הביתה"

נשיא צרפת התעמת עם מאבטחים בירושלים: "צאו החוצה" • תיעוד

מנהיגי העולם בבית הנשיא
מנהיגי העולם בבית הנשיא | צילום: רויטרס

"הם איתך כל הזמן כשאתה מבשל, ואז מלווים את האוכל עד לחדר, צריך להתרגל לזה", סיפר שף המלון, דוד ביטון, שהאכיל מנהיגים רבים בעבר. "בוש הבן היה רגיל בבוקר רק סנדביץ' פסטרמה, הנשיא פוטין לעומתו הזמין את כל התפריט – שבע פעמים. אני לא חושב שכסף היה בעיה".

מעבר ללחיצות הידיים, ולהצהרות הרשמיות על מאבק באנטישמיות, הייתה פסגת המנהיגים קרב על הזיכרון. כל אחד רצה להראות שהמדינה שלו הייתה בצד של המנצחים. מקרון סיפר על המחתרת ולא על משטר וישי, פוטין הדגיש את שחרור אושוויץ, ולא את הסכם רוסיה-גרמניה שאפשר את המלחמה, ונשיאי פולין ואוקראינה כלל לא הגיעו בגלל הוויכוח עם הרוסים מי אשם יותר ברצח היהודים. רק נשיא גרמניה, השפיל פניו, והסתכל אל העבר והעתיד כאחד.