השריפה - בסדר גודל של אסון הכרמל; הגורם: מעשה ידי אדם

נציב כיבוי והצלה אמר כי טרם ברור אם השריפה נגרמה כתוצאה מהצתה או רשלנות. עוד אמר כי ביקש סיוע בינ"ל לכיבוי השריפה: "כמו ששלחנו לאחרונה סיוע ליוון, אני בטוח שהם ישמחו לסייע לנו"

זמן צפייה: 12:02

השריפה בהרי ירושלים נגרמה כתוצאה ממעשה ידי אדם - כך קבע והסביר נציב כיבוי והצלה, דדי שמחי, שציין כי השריפה דומה בשטחה, כ-20 אלף דונם של חורש, לגודלה של השריפה הקשה שהתרחשה בכרמל בשנת 2010. לדבריו, טרם ניתן לדעת אם השריפה נגרמה כתוצאה מזדון והצתה או כתוצאה מרשלנות. הוא ציין כי ביקש מהשר לביטחון הפנים לפנות בבקשה לסיוע בינלאומי בכיבוי השריפה ואמר: "כמו ששלחנו לאחרונה סיוע ליוון, אני בטוח שהיוונים ישמחו לסייע לנו".

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, אמר בריאיון לחדשות 13 כי: "האש מתעתעת, נראה במהלך הלילה עד כמה צריך סיוע בינלאומי. בכל מקרה מחר בבוקר יצטרפו 6 מטוסים אזרחיים למאמץ הכיבוי. מקווה שלא נצטרך סיוע בינלאומי". בר לב ושמחי ציינו כי כעת לא נשקפת סכנת פינוי לבית החולים הדסה עין כרם שנמצא בסמוך למוקדי השריפה.

לפי הערכה ראשונית, מקור השריפה הוא באחד מהיישובים באזור, לאחר שבסמוך לאותו היישוב נמצאו כלי עישון, שייתכן שהיו ככל הנראה הסיבה המרכזית לפרוץ השריפה עוד אתמול. השריפה התחדשה היום אחרי שבמוקדים רבים שרדו גיצים מהן התפרצו דליקות רבות באזור והן התגברו, בין היתר, בעקבות התחזקות הרוחות והירידה באחוזי הלחות באזור.

כזכור, האש השתוללה במהלך היום בסמוך ליישובים צובה, שואבה, רמת רזיאל ולבית החולים איתנים. לוחמי האש פועלים באזור במאמץ לכבות את השריפה ולצידם פועלים שוטרים כדי לסייע בפינוי תושבים ובחסימת צירים. 10 מטוסי כיבוי פעלו לאורך שעות היום באזור על מנת ליצור קווי חיץ בניסיון לבלום את השריפה. כמו כן, חיל האוויר הזניק  הערב 4 מסוקי יסעור, עם חיילי יחידת 669, לטובת פינוי תושבים באזור.